Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

CNN just nu pratar om ifall Trump egentligen är mentalsjuk och hur farligt allt detta är. Hans twittrande och hans galna kommentarer. Själv tror jag inte att han är galen, men lik ett barn som vuxit upp helt utan ramar och som fått igenom allt han velat utan konsekvenser eller kritik. Ingen har ifrågasatt eller bromsat, jag tror han fått hållas hela sitt liv - tack vare hans ärvda förmögenhet.
Om du försöker se det objektivt, är det så konstigt att Trump inte gillar CNN när de gör den typen av inslag? Eller vise versa, att CNN kommer med dylikt mot Trump när han uttryckligen sagt hur illa han tycker om tv-kanalen?
 
Om du försöker se det objektivt, är det så konstigt att Trump inte gillar CNN när de gör den typen av inslag? Eller vise versa, att CNN kommer med dylikt mot Trump när han uttryckligen sagt hur illa han tycker om tv-kanalen?
Jo fast inslaget består inte enbart av CNN:s egna som kommenterar utan en uppsjö av andra, såväl republikaner som demokrater, som ifrågasätter beteendet hos en person med ansvaret att vara USA:s president. Men visst, CNN är inte nådiga i sin kritik och de drar på höga växlar!
 
Om du försöker se det objektivt, är det så konstigt att Trump inte gillar CNN när de gör den typen av inslag? Eller vise versa, att CNN kommer med dylikt mot Trump när han uttryckligen sagt hur illa han tycker om tv-kanalen?
Självklart gillar han inte TV-kanaler som han inte kan styra och som visar honom i dålig dager. För mig är det frågan om vilken kanal som hamnar närmst sanningen. Medias uppgift är bland annat att granska presidenten och han bjuder verkligen på mycket händelser där han upplevs som mentalsjuk. En mentalsjuk president är definitivt en stor nyhet och mycket farligt.
 
Jo fast inslaget består inte enbart av CNN:s egna som kommenterar utan en uppsjö av andra, såväl republikaner som demokrater, som ifrågasätter beteendet hos en person med ansvaret att vara USA:s president. Men visst, CNN är inte nådiga i sin kritik och de drar på höga växlar!
Jag har i huvudsak bara följt den ekonomiska politiken han driver, och då särskilt avseende Kina, och det är ganska många som ser precis samma problem som Trump. Han spelar ett högt spel, det medges och jag har ingen aning om han kommer att lyckas, men gör han det kommer han höjas till skyarna av många, misslyckas han så lär det bli det omvända.
 
Självklart gillar han inte TV-kanaler som han inte kan styra och som visar honom i dålig dager. För mig är det frågan om vilken kanal som hamnar närmst sanningen. Medias uppgift är bland annat att granska presidenten och han bjuder verkligen på mycket händelser där han upplevs som mentalsjuk. En mentalsjuk president är definitivt en stor nyhet och mycket farligt.
Om det är så att han faktiskt är mentalsjuk är det helt klart berättigat, men om han inte är det ser jag det som en ren häxjakt mot honom som saknar motstycke i USA:s historia. Tiden får väl utvisa vilket som är det rätta svaret.
 
Jag har i huvudsak bara följt den ekonomiska politiken han driver, och då särskilt avseende Kina, och det är ganska många som ser precis samma problem som Trump. Han spelar ett högt spel, det medges och jag har ingen aning om han kommer att lyckas, men gör han det kommer han höjas till skyarna av många, misslyckas han så lär det bli det omvända.
Det handlar inte bara om att lyckas utan om man gillar eller ogillar politiken och om man håller med om att det är rätt väg. Man kan se samma problem och önska en annan lösning.
 
Om det är så att han faktiskt är mentalsjuk är det helt klart berättigat, men om han inte är det ser jag det som en ren häxjakt mot honom som saknar motstycke i USA:s historia. Tiden får väl utvisa vilket som är det rätta svaret.
Jag tror personligen inte alls att han är mentalsjuk, men bortskämd och särbehandlad. Han behöver aldrig stå till svars, live, för sina påståenden utan kan fabulera vilt utan att någonsin bli hejdad och ombedd att bevisa sina (ofta bisarra) påståenden. Han får hållas i sin värld och blir aldrig ställd mot väggen. Aldrig utmanad i någon verklig debatt eller pressad av journalister. DET är farligt. Och det är väl bl.a. det som skapat "häxjakten".
 
Det handlar inte bara om att lyckas utan om man gillar eller ogillar politiken och om man håller med om att det är rätt väg. Man kan se samma problem och önska en annan lösning.
Jag gav några länkar innan till DI:s ledare och de var positiva. Min bedömning, vad den nu kan vara värd, är att inledningsvis tyckte de flesta hans politik avseende Kina var riktig, nu finns det väl en och annan som blivit nervös, men som sagt, segraren skriver historien så slutomdömet kommer bero på om han lyckas eller misslyckas.
 
Om det är så att han faktiskt är mentalsjuk är det helt klart berättigat, men om han inte är det ser jag det som en ren häxjakt mot honom som saknar motstycke i USA:s historia. Tiden får väl utvisa vilket som är det rätta svaret.
Om Trump är mentalsjuk eller inte är troligen mer av en definitionsfråga. Vad är mentalt frisk? För mig är frågan snarare om han ar mentalt stabil nog att styra USA.
 
CNN just nu pratar om ifall Trump egentligen är mentalsjuk och hur farligt allt detta är. Hans twittrande och hans galna kommentarer. Själv tror jag inte att han är galen, men lik ett barn som vuxit upp helt utan ramar och som fått igenom allt han velat utan konsekvenser eller kritik. Ingen har ifrågasatt eller bromsat, jag tror han fått hållas hela sitt liv - tack vare hans ärvda förmögenhet.
Till och med republikaner har väl börjat nämna elefanten i rummet nu - dvs, 25th amendment. Så det är inte konstigt om CNN tar upp det.
 
CNN just nu pratar om ifall Trump egentligen är mentalsjuk och hur farligt allt detta är. Hans twittrande och hans galna kommentarer. Själv tror jag inte att han är galen, men lik ett barn som vuxit upp helt utan ramar och som fått igenom allt han velat utan konsekvenser eller kritik. Ingen har ifrågasatt eller bromsat, jag tror han fått hållas hela sitt liv - tack vare hans ärvda förmögenhet.
Fast han blev relegerad under skoltiden och hamnade i någon slags militärskola eftersom han var omöjlig. Så konsekvenser har han uppenbarligen fått. Som inte gett så mycket utdelning precis.
 
Vad händer om Trump inte blir omvald? Då kommer han väl sitta kvar som avgående president tills nästa president installeras på posten?

Det är svårt att föreställa sig hur han skulle hantera det.
Ja jösses. Valet är ju i november och installationen i januari. Det skulle nog bli ett par spännande månader.

Dock tror jag att han blir omvald, de blir ju oftast det. Han har inte gjort sina väljare besvikna.
 
Jag har i huvudsak bara följt den ekonomiska politiken han driver, och då särskilt avseende Kina, och det är ganska många som ser precis samma problem som Trump. Han spelar ett högt spel, det medges och jag har ingen aning om han kommer att lyckas, men gör han det kommer han höjas till skyarna av många, misslyckas han så lär det bli det omvända.
Fast vad är bra i hans ekonomiska politik? han är ju bara protektionist. Jag är inget fan av det kapitalistiska systemet direkt men till och med jag tycker frihandel är så mycket bättre.
 
Om det är så att han faktiskt är mentalsjuk är det helt klart berättigat, men om han inte är det ser jag det som en ren häxjakt mot honom som saknar motstycke i USA:s historia. Tiden får väl utvisa vilket som är det rätta svaret.

Jag tycker det blir konstigt att folk ens tror han är ”mentalsjuk” . Vad avser man då?
Trump är affärsman, inte politiker. Han agerar utifrån att nu vara president, precis som när han var affärsman. Pekar med hela handen, säger vad han tror/tycker. Snabba puckar och noll tolerans gällande affärer . Endera blir det affär eller inte.

Hänsynslös, låg social kompetens utifrån att vara politiker ? Ja. Absolut.
Effektiv, ”doer” , rak och följer det han utlovat? Ja.

Psykopat ? Om det är det folk avser med mentalsjuk? Ja absolut kan det så vara. Det finns många framgångsrika högt uppsatta chefer med psykopati precis som att de finns etablerat inom andra yrkesgrupper och inte sällan är väldigt framgångsrika där .
 
Jag är numer lite allergisk mot Donald Trump. Inte roligt att det första man läser på morgon är något av hans idiotiska ”bedrifter” eller påståenden när man kollar nyheterna. Och som självskadebeteende följer jag även även honom i annan media och blir givetvis lika irriterad nästan varje gång.
Alltså nu räcker det med att hans namn, eller förträffliga frisyr syns i något sammanhang så ser jag rött.
Så grattis Trump! Inte många lyckas med detta :bow:
Det självskadebeteendet har jag också. Och jag kallar det just så.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 644
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 503
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp