Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Det är svårt att tro på någon som ljuger dagligen och stundligen, som ändrar åsikt lika ofta, som inte lyssnar på sina rådgivare och förolämpar landets allierade medan han lovordar diktatorer och har personliga samtal med dem. Och som "regerar" via Twitter.

"Inga nyheter alltså, utan har varit en plan/strategi som funnits där (och basunerats ut) sedan han blev president. "

Varken plan eller strategi är inblandade. Då drar man inte tillbaka sina trupper (och sviker sina allierade) från ena dagen till nästa.

För övrigt har Trump basunerat ut väldigt många "löften", det var rena slumpen att Erdogan hjälpte honom att infria det här. Så länge det nu varar, Putin kanske ringer och behöver hjälp någonstans?
Ljuger? Vadå konkret? Fakta då och inte bara skitsnack och teorier och förtal.

Lovordar diktatorer? ALLA presidenter har haft personliga samtal med både den ena och den andra diktatorn under sina ämbetsperioder och haft överenskommelser och ingått avtal med dom, vad är skillnaden?

Vilka allierade? Du blandar ihop kurderna med Afghanistan, som för övrigt varit andra presidenter som allierat sig med och något som Trump lovat sina väljare att dra sig ur. USA har aldrig varit allierade med kurderna, PKK är för övrigt terroriststämplat, även i USA. INGEN vill alliera sig med dom, inte vi och inte övriga EU heller. Varför ska då just USA ta på sig ansvaret för allt?

USA har varit på väg bort från Syrien sen Trump blev president, men pga IS så stannade dom kvar och stöttade fler olika grupper av kurder och andra för att få stopp på dem, SEN skulle dom därifrån var det sagt. För övrigt så stödjer USA fortfarande dessa grupper och trupperna finns kvar, men dom har dragit sig undan från Turkiska gränsen då dom inte vill OFFRA fler av sina landsmän i YTTERLIGARE krig och motsättningar mellan lokala folkgrupper som dom inte är delaktiga i, i synnerhet nu då dom hjälpt till att besegra IS och redan offrat nog med landsmän och ekonomiska resurser.

Det är EU som har problem, då alla dom flyktingar som dels redan sitter i läger i området, men också dom som nu tillkommer, då dessa kommer invadera Europa som inte vill ta emot dom.

Då är det väl dags att EU tar ansvar?

Vilket löfte har Erdogan hjälpt Trump infria? Konkret?
 
trump-hitler-meme.jpg


B6RMWFOT6CFYKP5Y3X7D6N5B3U.jpg
Detta är lögn, finns ingen sån intervju med Time Magazine och Trump alls.

"Not only were we unable to locate an original source for this quote, or evidence that Time magazine even interviewed Trump in 2002, but we found no discernible record of its existence before the meme first surfaced in April 2019. Yet it’s the kind of statement that would have been quoted ad nauseum in the press had Trump said it. No such references exist. "

https://www.snopes.com/fact-check/trump-hitler-mein-kampf/

Det är såna här lögner som visar vilka som har på fötterna och vilka som bara vill förgöra....
 
Ljuger? Vadå konkret? Fakta då och inte bara skitsnack och teorier och förtal.

Lovordar diktatorer? ALLA presidenter har haft personliga samtal med både den ena och den andra diktatorn under sina ämbetsperioder och haft överenskommelser och ingått avtal med dom, vad är skillnaden?

Vilka allierade? Du blandar ihop kurderna med Afghanistan, som för övrigt varit andra presidenter som allierat sig med och något som Trump lovat sina väljare att dra sig ur. USA har aldrig varit allierade med kurderna, PKK är för övrigt terroriststämplat, även i USA. INGEN vill alliera sig med dom, inte vi och inte övriga EU heller. Varför ska då just USA ta på sig ansvaret för allt?

USA har varit på väg bort från Syrien sen Trump blev president, men pga IS så stannade dom kvar och stöttade fler olika grupper av kurder och andra för att få stopp på dem, SEN skulle dom därifrån var det sagt. För övrigt så stödjer USA fortfarande dessa grupper och trupperna finns kvar, men dom har dragit sig undan från Turkiska gränsen då dom inte vill OFFRA fler av sina landsmän i YTTERLIGARE krig och motsättningar mellan lokala folkgrupper som dom inte är delaktiga i, i synnerhet nu då dom hjälpt till att besegra IS och redan offrat nog med landsmän och ekonomiska resurser.

Det är EU som har problem, då alla dom flyktingar som dels redan sitter i läger i området, men också dom som nu tillkommer, då dessa kommer invadera Europa som inte vill ta emot dom.

Då är det väl dags att EU tar ansvar?

Vilket löfte har Erdogan hjälpt Trump infria? Konkret?
Okej. Trådens fråga gäller om Trump är så knäpp som han verkar. Ditt svar är att du inte tycker att han verkar knäpp. Fattar jag rätt då?
 
Detta är lögn, finns ingen sån intervju med Time Magazine och Trump alls.

"Not only were we unable to locate an original source for this quote, or evidence that Time magazine even interviewed Trump in 2002, but we found no discernible record of its existence before the meme first surfaced in April 2019. Yet it’s the kind of statement that would have been quoted ad nauseum in the press had Trump said it. No such references exist. "

https://www.snopes.com/fact-check/trump-hitler-mein-kampf/

Det är såna här lögner som visar vilka som har på fötterna och vilka som bara vill förgöra....
Som sagt, tråden handlar inte The Donalds storhet utan om knäpphet. Du kan ju visa på citat där han är knäpp eller kanske starta en tråd om hans statsmannaskap.
 
Okej. Trådens fråga gäller om Trump är så knäpp som han verkar. Ditt svar är att du inte tycker att han verkar knäpp. Fattar jag rätt då?
Nej jag anser inte att han är knäpp och inte att han låtsas heller. Han säger vad han menar och menar vad han säger och håller vad han lovar. Vad är knäppt med det?

Han följer inte det politiska korrekta, han är ingen politiker, han är en "businessman", han är ingen krigsherre heller, han utövar främst ekonomisk krigföring om det behövs. Det har han heller aldrig hållit dolt, utan varit tydlig med hela tiden. DET har gynnat det amerikanska folket mycket, och betänkt att han ÄR det amerikanska folkets president, inte övriga världens.

Sen har han säkert inte rent mjöl i alla påsar heller, men vilken president har haft det?
 
Som sagt, tråden handlar inte The Donalds storhet utan om knäpphet. Du kan ju visa på citat där han är knäpp eller kanske starta en tråd om hans statsmannaskap.
Storhet har jag aldrig pratat om, utan någon påstod att han inte lyckats göra USA "great", vilket är en ren lögn och/eller ren okunskap, då det är precis just det han lyckats med. Ekonomiskt "great" vill säga. Men alla tänker bara krig.....:crazy:
 
@Fiador : du har ju lyckats hitta Snopes, fortsätt leta där så hittar du en hel del om Trumps oförmåga att hålla sig till sanningen.

I övrigt orkar jag inte bemöta dig, var hittar du din information?

Jo, en sak "Det är EU som har problem, då alla dom flyktingar som dels redan sitter i läger i området, men också dom som nu tillkommer, då dessa kommer invadera Europa som inte vill ta emot dom.

Då är det väl dags att EU tar ansvar?"


Det minsta man kunde begära i så fall var en varning från USA, samt en viss tid för förhandlingar och förberedelser.
 
Det kändes någorlunda tryggt så länge James Mattis hängde kvar. Nu hoppas jag bara innerligt att det är över snart, innan det går åt pipan fullständigt.

https://www.theguardian.com/us-news/video/2019/oct/18/james-mattis-trump-mocks-spurs-doctor
Man kan ju också fundera över vad denna "prominenta" general åstadkommit....man ska ju komma ihåg att Trump, innan valkampanjen och valet och presidentposten, var en person som alla dessa idag så upprörda "höjdarna", avslöjat sina hemligheter för....
 
@Fiador : du har ju lyckats hitta Snopes, fortsätt leta där så hittar du en hel del om Trumps oförmåga att hålla sig till sanningen.

I övrigt orkar jag inte bemöta dig, var hittar du din information?

Jo, en sak "Det är EU som har problem, då alla dom flyktingar som dels redan sitter i läger i området, men också dom som nu tillkommer, då dessa kommer invadera Europa som inte vill ta emot dom.

Då är det väl dags att EU tar ansvar?"


Det minsta man kunde begära i så fall var en varning från USA, samt en viss tid för förhandlingar och förberedelser.
Fast det har pågått förhandlingar om detta ända sen IS-fästena var besegrade, hur många gånger har inte Trump uppmanat EU att "ta över " och tex hämta hem sina IS-medborgare så att området blir upprensat?

Ni får faktiskt ta och lästa på lite om ni inte förstår vad som pågår...
 
Man kan ju också fundera över vad denna "prominenta" general åstadkommit....man ska ju komma ihåg att Trump, innan valkampanjen och valet och presidentposten, var en person som alla dessa idag så upprörda "höjdarna", avslöjat sina hemligheter för....

Vi vet nu att du tycker han är fantastisk, sanningsenlig etc. Du ser INGET knäppt eller väldigt världsfrånvänt i det han säger?!

Edit: Ditt överanvändande av punkter får dig att framstå som som något konspiratoriskt lagd, att världen inte fattat hans storhet eller något sådant. Det är svårt argumentera sakligt då.
 
Nej jag anser inte att han är knäpp och inte att han låtsas heller. Han säger vad han menar och menar vad han säger och håller vad han lovar. Vad är knäppt med det?
Han lovade ju till exempel att han skulle bygga en mur vid gränsen som Mexiko skulle betala. Det har det ju inte gått så bra med...

Med tanke på alla hans konkurser så är han ju inte så himla lysande som affärsman heller.
 
Vi vet nu att du tycker han är fantastisk, sanningsenlig etc. Du ser INGET knäppt eller väldigt världsfrånvänt i det han säger?!

Edit: Ditt överanvändande av punkter får dig att framstå som som något konspiratoriskt lagd, att världen inte fattat hans storhet eller något sådant. Det är svårt argumentera sakligt då.
Nej, vet du vad. Jag gillar att hålla mig till fakta, att hålla mig uppdaterad om vad som verkligen pågår. DET är inte konspiratoriskt. DET är det motsatta. Att söka fakta och inte lyssna på skitsnack och skvaller tex. Jag läser och lyssnar på all media jag orkar/hinner men framför allt källor från mellanöstern, svensk media är duktiga på att vigla upp och konspirera, jaa allt som säljer tidningar vare sig det är sant och faktabaserat eller ej. Men det finns en och annan artikel som är trovärdig och objektiv. Men inte många.

Jag tycker också det är ett intressant fenomen hur illa ställt det är med kunskapen och insikten fast man uttalar sig så bestämt, både här och i övriga sociala medier.
 
Det måste ju i så fall betyda att du anser att all vanlig media ljuger, att Trumps twittrande och uppförande inte är konstigt alls, @Fiador ?
Ja du kan ju tillskriva mig alla möjliga betydelser, men är dom sanna? Det är just det här fenomenet jag ser att ni gillar, tryck ner, förtala, använd halvsanningar, missförstå hellre än lyssna och förstå, undrar vilka som är lögnarna egentligen?

Om ni nu tycker Trump är så knäpp och ljuger och uttalar sig illa, varför beter ni er likadant?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 661
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 662
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp