Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

...men brevet lyckades, just nu vapenstillestånd, och som den manipulatör och narcissist och dokusåpaartist han är fick Trump världens uppmärksamhet. Trumps udda varianter att förmedla USAs politik med olika länder ger möjlighet för alla att bryta de traditionella protokollen mellan diplomater är mitt intryck. Det kan säkert ha fördelar och det kan ha nackdelar. Fof, ”fort och fel”. Det verkar inte som om han insåg vad han gjorde i Syrien är uppenbart och han för över de verkliga krigen till finansiella sektorn, handelskrig och låsningar av kapital för landet och landets ansvariga etc, och då slipper vanligt folk i viss mån undan.
Enligt DN i går uppgav turkiska källor att brevet var en av anledningarna till att Turkiet gick in i Syrien.
 
Det tror jag inte stämmer, Turkiet hade gått in oavsett brev eller inte, då dealbreakern var det tidigare klartecknet från Trump.
Däremot skyndade nog Trumps bilhandlardiplomati på processen.
Ja, man ska naturligtvis väga in det turkiska intresset av att säga just det där om brevet. Men jag kan ändå tänka mig att det spelade en viss roll. Och att brevet låg bakom vapenvilan, som @tara skrev, tror jag definitivt inte.
 
Jag har länge tyckt att de har mycket gemensamt.

2016-02-27-1456595959-4038664-trumphitlertimefaux1-thumb.jpg
 
Är inte BE GREAT (again) en plan?

Men han har ännu inte förklarat hur USA ska bli great igen och allt han gör har misslyckats. Inte ens början på en mur har grävts. Han har startat ett misslyckat handelskrig med Kina som varit en bidragande orsak till den globala lågkonjunkturen, omstartat kriget som kommer göra att ISIS växer sig starkare igen med hänvisning till att kurderna inte deltog i Normandie under WWII, och nu startar ett handelskrig med EU.

Plus då varit den antagligen mest inkompetenta, minst intelligenta president USA har upplevt och den som gått igenom mest anställda/rådgivare som antingen sparkats eller avskedats. Om att göra USA till en internationellt opålitlig utskrattad clown då har han iofs lyckats med bravur.
 
Plus då varit den antagligen mest inkompetenta, minst intelligenta president USA har upplevt och den som gått igenom mest anställda/rådgivare som antingen sparkats eller avskedats. Om att göra USA till en internationellt opålitlig utskrattad clown då har han iofs lyckats med bravur.

Du glömde en sak: han har gjort att talkshowvärdarna kan jobba halvsovande. Det är bara att öppna twitter eller Washington Post så har de fyllt kvällens show.
 
Du glömde en sak: han har gjort att talkshowvärdarna kan jobba halvsovande. Det är bara att öppna twitter eller Washington Post så har de fyllt kvällens show.
Å andra sidan gör han de politiska analytikerna gråhåriga i förtid.

Hade jag varit utrikespolitisk kommentator (vilket var en av mina framtidsplaner som liten), hade jag omskolat mig till trädgårdsmästare nu.
 
Du glömde en sak: han har gjort att talkshowvärdarna kan jobba halvsovande. Det är bara att öppna twitter eller Washington Post så har de fyllt kvällens show.
Stephen Colbert har t.o.m ett inslag som kallas Meanwhile... för de behöver hitta och avsätta lite tid till allt annat som hänt förutom Trump. Han kan inte göra det annars för nyheterna om Trump är så mycket större och viktigare att ta upp :crazy::cautious:
 
Men han har ännu inte förklarat hur USA ska bli great igen och allt han gör har misslyckats. Inte ens början på en mur har grävts. Han har startat ett misslyckat handelskrig med Kina som varit en bidragande orsak till den globala lågkonjunkturen, omstartat kriget som kommer göra att ISIS växer sig starkare igen med hänvisning till att kurderna inte deltog i Normandie under WWII, och nu startar ett handelskrig med EU.

Plus då varit den antagligen mest inkompetenta, minst intelligenta president USA har upplevt och den som gått igenom mest anställda/rådgivare som antingen sparkats eller avskedats. Om att göra USA till en internationellt opålitlig utskrattad clown då har han iofs lyckats med bravur.

Delvis KL
USA ÄR great igen. Dom har ett ekonomiskt uppsving nu som dom inte haft på decennier. Dollarn är stark, dom har mycket egen olja och är helt självförsörjande och är tom den nation som exporterar mest olja i världen nu. Dom har en STARK ekonomisk makt, precis som Trump lovat att han ska se till.

Trump har också, till sina väljare, lovat att ta hem alla sina landsmän från olika krig ute i världen, för han har lovat sina väljare att inga amerikanska liv ska offras för något som USA inte har något intresse i.

Krigen i Syrien och Mellanöstern har pågått i evigheter och kommer aldrig ta slut, USA har inget intresse i detta och inget behov av den olja som finns där heller, DET har dock stora delar av övriga världen, inte minst EU, som inte har någon egen olja utan är beroende av att importera.

Därför har Trump lovat sina väljare att dra sig ur detta evinnerliga och meningslösa krig och pekar på tex EU som då om dom har behov/intressen i området att ta sitt ansvar. Inga nyheter alltså, utan har varit en plan/strategi som funnits där (och basunerats ut) sedan han blev president.

Så varför är alla så chockade?

Dom IS fångar som finns i området består dessutom av många EU-medborgare, ändå är det USA som ska ta ansvar för dom? Hur ska en president som gått till val på att ta hem sina landsmän utplacerade i krigsområden, försvara att dom ska vara kvar i Syrien (och kriga) för att resten av världen vänder ryggen till?

Fy skäms säger jag när man inte tar sig tid att läsa på vad som verkligen gäller utan bara basunerar ut hat och skrönor.

Man kan tycka vad man vill om Trump som person, men man ska hålla sig till sanningen.

 
Jag har länge tyckt att de har mycket gemensamt.

2016-02-27-1456595959-4038664-trumphitlertimefaux1-thumb.jpg
Fullständigt absurt. Hitler beväpnade sig och sitt folk till fotknölarna, startade ett världskrig och försökte förinta ett folk fullständigt, utan att världen reagerade eller avslöjade honom. Hitler var ens inte förtegen om att den lögn, som han basunerade ut, om den uttalades tillräckligt ofta och ihållande, så kommer alla till slut att tro på den, vilket han också näst intill lyckades med. Han drog inte TILLBAKS några trupper, han drog fram och invaderade med sina trupper.

Medans inte någon verkar tro på vad Trump säger/basunerar ut? Och han hela tiden utsätts för diverse påstådda missgärningar och påföljande utredningar.

Dessutom är Trump den fredligaste presidenten någonsin i världshistorien....som tar HEM sina trupper...

Sluta hata....börja tänka...
 
Det är svårt att tro på någon som ljuger dagligen och stundligen, som ändrar åsikt lika ofta, som inte lyssnar på sina rådgivare och förolämpar landets allierade medan han lovordar diktatorer och har personliga samtal med dem. Och som "regerar" via Twitter.

"Inga nyheter alltså, utan har varit en plan/strategi som funnits där (och basunerats ut) sedan han blev president. "

Varken plan eller strategi är inblandade. Då drar man inte tillbaka sina trupper (och sviker sina allierade) från ena dagen till nästa.

För övrigt har Trump basunerat ut väldigt många "löften", det var rena slumpen att Erdogan hjälpte honom att infria det här. Så länge det nu varar, Putin kanske ringer och behöver hjälp någonstans?
 
Fullständigt absurt. Hitler beväpnade sig och sitt folk till fotknölarna, startade ett världskrig och försökte förinta ett folk fullständigt, utan att världen reagerade eller avslöjade honom. Hitler var ens inte förtegen om att den lögn, som han basunerade ut, om den uttalades tillräckligt ofta och ihållande, så kommer alla till slut att tro på den, vilket han också näst intill lyckades med. Han drog inte TILLBAKS några trupper, han drog fram och invaderade med sina trupper.

Medans inte någon verkar tro på vad Trump säger/basunerar ut? Och han hela tiden utsätts för diverse påstådda missgärningar och påföljande utredningar.

Dessutom är Trump den fredligaste presidenten någonsin i världshistorien....som tar HEM sina trupper...

Sluta hata....börja tänka...
trump-hitler-meme.jpg


B6RMWFOT6CFYKP5Y3X7D6N5B3U.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 661
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 655
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Semester.
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp