Bukefalos 28 år!

Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Ja du kan ju tillskriva mig alla möjliga betydelser, men är dom sanna? Det är just det här fenomenet jag ser att ni gillar, tryck ner, förtala, använd halvsanningar, missförstå hellre än lyssna och förstå, undrar vilka som är lögnarna egentligen?

Om ni nu tycker Trump är så knäpp och ljuger och uttalar sig illa, varför beter ni er likadant?
Jag vet inte om jag riktigt håller med dig om Trump, han är speciell och det känns för tidigt att dra några mera välgrundade slutsatser om hans presidentskap.

Men inlägget ovan håller jag med om.
 
Nej, vet du vad. Jag gillar att hålla mig till fakta, att hålla mig uppdaterad om vad som verkligen pågår. DET är inte konspiratoriskt. DET är det motsatta. Att söka fakta och inte lyssna på skitsnack och skvaller tex. Jag läser och lyssnar på all media jag orkar/hinner men framför allt källor från mellanöstern, svensk media är duktiga på att vigla upp och konspirera, jaa allt som säljer tidningar vare sig det är sant och faktabaserat eller ej. Men det finns en och annan artikel som är trovärdig och objektiv. Men inte många.

Jag tycker också det är ett intressant fenomen hur illa ställt det är med kunskapen och insikten fast man uttalar sig så bestämt, både här och i övriga sociala medier.

Det vore intressant att veta exakt vilka media du avser, i stället för svepande uttryck. Och varför inte länkar till någon/några artiklar du anser vara trovärdiga och objektiva.

Sen undrar jag om du tror att vi andra i tråden bara läser/lyssnar på svensk media?
 
Jag vet inte om jag riktigt håller med dig om Trump, han är speciell och det känns för tidigt att dra några mera välgrundade slutsatser om hans presidentskap.

Men inlägget ovan håller jag med om.
Jag håller med på dessa punkter. Men man ska också komma ihåg att dom som står bakom Trump, förutom många andra grupper, är dom evangeliskt kristna i USA. Trump är också troende kristen. Trump har rensat ur i vita huset och man har tom infört bibelstudier där. Han är frälst om man vill kalla det så. Och han beter sig lite som en "nyfrälst", far fram med sin övertygelse och "sitt uppdrag" lite väl "burdust", och trampar ibland i klaveret.

Nu är förstås att vara troende kristen ingen garanti för att man har rent mjöl i alla påsar, man jag tror att vi kan vara ganska säkra på att korruptionen inom politiken i USA håller på att rensas ut, därav alla dessa ramaskrin och falska (troligen) anklagelser mot honom.

Som jag ser det behöver man ha mer insikter innan man dömer någon så bestämt.
 
Det vore intressant att veta exakt vilka media du avser, i stället för svepande uttryck. Och varför inte länkar till någon/några artiklar du anser vara trovärdiga och objektiva.

Sen undrar jag om du tror att vi andra i tråden bara läser/lyssnar på svensk media?
Det är ju inte bara svensk media som kör propaganda. Det är ett internationellt problem. Och propaganda är ju ett välkänt system för att sprida budskap som inte alltid är av godo eller ens sant. Det räcker att det finns ett litet strå av sanning, sen fortsätter man pumpa ut det och till slut så tror den stora massan det är sant.

Nu påstår jag inte att alla nyheter drivs av detta, men just såna här internationella och även en del nationella, styrs av media och hur dom framställer det.

Man behöver vara kritisk, ha fler olika källor, och analysera innan man bestämmer sig för vilken sanning man anammar.
 
Det är ju inte bara svensk media som kör propaganda. Det är ett internationellt problem. Och propaganda är ju ett välkänt system för att sprida budskap som inte alltid är av godo eller ens sant. Det räcker att det finns ett litet strå av sanning, sen fortsätter man pumpa ut det och till slut så tror den stora massan det är sant.

Nu påstår jag inte att alla nyheter drivs av detta, men just såna här internationella och även en del nationella, styrs av media och hur dom framställer det.

Man behöver vara kritisk, ha fler olika källor, och analysera innan man bestämmer sig för vilken sanning man anammar.
Du kan inte länka till några av de källor du anser trovärdiga? Hade varit intressant att läsa :)
 
Det är ju inte bara svensk media som kör propaganda. Det är ett internationellt problem. Och propaganda är ju ett välkänt system för att sprida budskap som inte alltid är av godo eller ens sant. Det räcker att det finns ett litet strå av sanning, sen fortsätter man pumpa ut det och till slut så tror den stora massan det är sant.

Nu påstår jag inte att alla nyheter drivs av detta, men just såna här internationella och även en del nationella, styrs av media och hur dom framställer det.

Man behöver vara kritisk, ha fler olika källor, och analysera innan man bestämmer sig för vilken sanning man anammar.
Du anar en konspiration, alltså. En global sådan? Herreminje.
 
Du kan inte länka till några av de källor du anser trovärdiga? Hade varit intressant att läsa :)
Det finns nog ingen enskild källa som kan anses helt objektiv utan man får försöka gå tillbaka till vad som är verkliga faktauppgifter och vilka bevis som finns sammantaget från de olika källor till information man kan hitta och sedan göra en egen bedömning.
 
@Fiador och @kökshäxan , en fråga:

Varför kan ni inte säga vilka källor ni använder?
Var hittar du att jag inte vill säga vilka källor? Det är ett påstående som inte är sant, jag är noggrannare med att ange källan än de flesta. Läser du inlägget jag skrev så ser du att jag tar de källor som finns tillgängliga och tittar sedan på vilken fakta som förs fram och vilka bevis som finns och försöker sedan göra en objektiv och samlad bedömning utifrån det jag kunnat finna.
 
Detta är lögn, finns ingen sån intervju med Time Magazine och Trump alls.

"Not only were we unable to locate an original source for this quote, or evidence that Time magazine even interviewed Trump in 2002, but we found no discernible record of its existence before the meme first surfaced in April 2019. Yet it’s the kind of statement that would have been quoted ad nauseum in the press had Trump said it. No such references exist. "

https://www.snopes.com/fact-check/trump-hitler-mein-kampf/

Det är såna här lögner som visar vilka som har på fötterna och vilka som bara vill förgöra....
Ivana Trump är den som sagt att han hade Mein Kampf på nattduksbordet enligt Vanity Fair. Trump påstår att det är Hitlers bok med de samlade talen, My New Order.
 
@Fiador och @kökshäxan , en fråga:

Varför kan ni inte säga vilka källor ni använder?
Jag har redan skrivit det, det är inga särskilda, utan många olika. Det är FAKTA jag letar, inte teorier. Den här tråden tex, är just konspiratorisk och utelämnar viktig fakta. Själva rubriken tyder på konspiratoriska intressen och det laddas upp den ena teorin efter den andra. Så vem är konspiratorisk?
 
Man behöver vara kritisk, ha fler olika källor
Det gläder mig att du har insett vikten av källkritik. Sen gäller det då att hamna rätt i sitt resonemang.

Under tiden som USA:s låt-det-snart-vara-över President hackar ut tweets i vanlig ordning med all caps lock "BRINGING TROOPS HOME" och hans anhängare sprider det budskapet, så pågår ett intensivt arbete där de få kvarvarande runt POTUS försöker hantera verkligheten efter hans infall. Här har du Mark Esper, nuvarande försvarsminister:

https://time.com/5705653/troops-syria-iraq/

Jag översätter gärna, om någon så önskar.
 
USA har tydligen någon bas där som turkarna nästan lyckades bomba. Det tog nog hus i helvete för den släpper de aldrig av underättelsetekniska skäl. Förmodligen var ingen riktigt beredd på att ”pumpndumpTrump”s tweet och snabba beslut om Syrien förutom Turkiet, Ryssland och assad. Nej, ingen källa.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 802
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 158
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 845
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp