Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Jag tycker inte att det är särskilt roligt när en av världens mäktigaste män uttryckt åsikter som att "det är bara att grabba kvinnor i fittan.".. särskilt inte när det är en av dennes åsikter som nästan spelar MINST roll bland alla jäkla fadäser.
Jag kan nervösskratta åt tvittrandet, men humor på riktigt är det ju egentligen inte.

Ja, just den kommer väl inte att starta ett krig... även om den är vidrig.
 
Det värsta med hela soppan är att Trump kommer skylla allting på corona och bli omvald av sina #maga idioter
Jag tror faktiskt inte det. MAGA-idioterna är inte i majoritet.
Fru Clinton har ju faktiskt fler väljare i förra valet.

Och han har ett annat problem.
a) börserna faller, och kommer sannolikt att vara fortsatt usla under överskådlig tid.
De har ju typ bara väntat på att finna nåt att reagera på - och då kom Corona och liksom "-Hold my beer...!

b) de människor som är mest upprörda, har mest att förlora på ett börshaveri röstar mer Republican än Democrats.

Jag tror också att under de närmsta månaderna kommer bli väldigt tydligt för väldigt många amerikaner att deras sjuksystem är, milt sagt, trasigt. Det kommer inte vara en fördel i den tredje november.
 
Jag tror faktiskt inte det. MAGA-idioterna är inte i majoritet.
Fru Clinton har ju faktiskt fler väljare i förra valet.

Och han har ett annat problem.
a) börserna faller, och kommer sannolikt att vara fortsatt usla under överskådlig tid.
De har ju typ bara väntat på att finna nåt att reagera på - och då kom Corona och liksom "-Hold my beer...!

b) de människor som är mest upprörda, har mest att förlora på ett börshaveri röstar mer Republican än Democrats.

Jag tror också att under de närmsta månaderna kommer bli väldigt tydligt för väldigt många amerikaner att deras sjuksystem är, milt sagt, trasigt. Det kommer inte vara en fördel i den tredje november.
Låt oss hoppas.
 
Jag tror faktiskt inte det. MAGA-idioterna är inte i majoritet.
Fru Clinton har ju faktiskt fler väljare i förra valet.

Och han har ett annat problem.
a) börserna faller, och kommer sannolikt att vara fortsatt usla under överskådlig tid.
De har ju typ bara väntat på att finna nåt att reagera på - och då kom Corona och liksom "-Hold my beer...!

b) de människor som är mest upprörda, har mest att förlora på ett börshaveri röstar mer Republican än Democrats.

Jag tror också att under de närmsta månaderna kommer bli väldigt tydligt för väldigt många amerikaner att deras sjuksystem är, milt sagt, trasigt. Det kommer inte vara en fördel i den tredje november.

Jag hoppas verkligen det och att jag underskattat den amerikanska väljarkåren.
 
Jag hoppas verkligen det och att jag underskattat den amerikanska väljarkåren.

Hoppas jag med. Tyvärr tror jag inte analyster har rätt att Trump faller pga Corona. De trogna väljarna kommer rösta på honom ändå och tro att övriga världen är att skylla på att Corona drabbat dem.
Tyvärr är en stor majoritet av Trumps väljare en icke berest och icke så allmänutbildad grupp . Det väger lika tungt som när han valdes in och anledningarna till det.
 
https://www.vice.com/en_ca/article/...-troops-at-the-canadian-border-justin-trudeau


1585254694389.png


:rofl: :rofl::rofl:
 
Hoppas jag med. Tyvärr tror jag inte analyster har rätt att Trump faller pga Corona. De trogna väljarna kommer rösta på honom ändå och tro att övriga världen är att skylla på att Corona drabbat dem.
Tyvärr är en stor majoritet av Trumps väljare en icke berest och icke så allmänutbildad grupp . Det väger lika tungt som när han valdes in och anledningarna till det.
Haha varför ska man vara berest? Det verkar ju extremt korkat på alla plan?
 
Haha varför ska man vara berest? Det verkar ju extremt korkat på alla plan?

Nyfikenhet och vetgirighet brukar ha en stor korrelation med vilja att se och förstå andra platser än den man föddes på och andra människor än de man ”tvingats” växa upp med. Så tyvärr har begreppet icke-berest en ganska hög korrelation med ”korkad” , kass allmänutbildning och svagt intresse för omvärlden.

Sedan kanske vi måste hitta nya vägar att tillfredsställa denna nyfikenhet, i ljuset av att persontransporter är så dyrt för oss. Men korkat på alla plan är det verkligen inte att intresset och förmågan finns och används.
 
Nyfikenhet och vetgirighet brukar ha en stor korrelation med vilja att se och förstå andra platser än den man föddes på och andra människor än de man ”tvingats” växa upp med. Så tyvärr har begreppet icke-berest en ganska hög korrelation med ”korkad” , kass allmänutbildning och svagt intresse för omvärlden.

Sedan kanske vi måste hitta nya vägar att tillfredsställa denna nyfikenhet, i ljuset av att persontransporter är så dyrt för oss. Men korkat på alla plan är det verkligen inte att intresset och förmågan finns och används.
Hur stor del av resandet har med vetgirighet och nyfikenhet att göra och hur stor del har med längtan till sol och värme att göra? Jag tycker nog att det är att dra väl stora växlar att tro att resandet har med vetgirighet och nyfikenhet att göra med tanke på hur turismen till stora delar ser ut.
 
Hur stor del av resandet har med vetgirighet och nyfikenhet att göra och hur stor del har med längtan till sol och värme att göra? Jag tycker nog att det är att dra väl stora växlar att tro att resandet har med vetgirighet och nyfikenhet att göra med tanke på hur turismen till stora delar ser ut.

Jag vet att många drivs av det. Men det är ändå mest ett bemötande av det extrema ”korkat på alla plan”. Jag tycker inte det är stora växlar att påstå att mycket av resandet har med vetgirighet och nyfikenhet att göra, även om inte allt resande handlar om det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 637
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 101
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 490
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp