Spin off på barn på dagistråden - vad tycker ni om barnflickor?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spin off på barn på dagistråden - vad tycker ni om barnflickor?

De anställer dig för att göra det som föräldrarna skulle vilja att de själva gjorde mad barnen. 1. Vara ute med dem. 2 Hålla dem borta från Teven.
En förälder har ju mycket mer att göra i hemmet än att bara vara med barnen så tyvärr blir det väl inte att gå ut så mycket och kanske måste barnen sitta framför teven för att föräldrarna inte hinner underhålla dem. Men de vill att tevetittandet ska bli så lite som möjligt, att det är ett nödvändigt ont.Och att barnen ska vara ute så mycket som möjligt.
Eftersom du är anställd för att ta hand om barnen så ska ju du göra det som är bäst för barnen enligt din arbetsgivare dvs: 1.vara ute 2. inte titta på teve med dem.
Det samma skulle jag kräva av en barnflicka jag anställt som skulle ta hand om mina barn.
 
Sv: Spin off på barn på dagistråden - vad tycker ni om barnflickor?

Jag hade barnflicka när jag var liten :idea: . Mamma hade ett "vanligt" 7-16 jobb och pappa arbetade hemma till och från. Har aldrig känt nu i vuxen ålder att det har varit något negativt för mig (inte när jag var liten heller för den delen). Önskar att jag hade haft råd med barnflicka till mina egna barn när jag började jobba efter mammaledigheten. Nu är dom så pass stora att dom tycker det är lite skönt när inte mamma och pappa är hemma "jämt" :crazy:
 
Sv: Spin off på barn på dagistråden - vad tycker ni om barnflickor?

Ja, Det är möjligt att det är billigare. Men var stoppar man in tiden man själv ska tillbringa med sina barn. Eller i alla fall borde göra. Ska man först jobba 100% plus resor till och från jobbet. Sen ska man gärna ha nån hobby också för att komma i från och få vara sig själv ett tag. Är sen barnen lite större ska dom gärna ha aktiviteter också. Det är inte långa stunder kvar att umgås.

Mia.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 592
Senast: Gunnar
·
Småbarn Behöver skriva av mig lite och kanske få lite inputs. Bakgrund: relativt odramatisk separation för ett halvår sen efter ömsesidigt...
Svar
19
· Visningar
2 514
Senast: lil-sis
·
Småbarn Innan vår son föddes hade vi som plan att söka till min gamla skola (Montessori) för jag (och min bror som också gått där) tycker det är...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: Sol
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 083
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp