Spin off på Paradis/Alladin. Vilken chokladask är bäst?

Jeps

Trådstartare
Jag är allätare inom det söta. Allt sött går ner. Men tycker att Paradis/Alladin är rätt trista, fulla med palmolja dessutom.
Så till den viktiga frågan; vilken chokladask ska man välja i stället?
 
Palmolja verkar de flesta innehålla
Certifierad förvisso men är det så väldigt mycket mindre dåligt egentligen

Lindt ren choklad
Marabou noblesse
 
1702461353412.png
 
1702474163000.png

Den här väljer jag istället. Av tradition. Annars har jag i år (äntligen!) hittat till Ejes choklad på Östermalm, sthlm, och skulle kunna ge dem halva kreditkortet för att fira jul med deras praliner. Men i år kostar det mer än vanligt att plocka ihop egna praliner hos sakkunnig hantverkare.

Map sprit i choklad, så vill jag signa upp för det laget. Som budget äter jag anton berg och liknande om livet är motvalls, men det är ju skillnad om en får handgjorda praliner med riktig sprit istället för essenser. Stor jävla sorg att stans Chocolaterie lagt ner... :(
 
Visa bifogad fil 134229
Den här väljer jag istället. Av tradition. Annars har jag i år (äntligen!) hittat till Ejes choklad på Östermalm, sthlm, och skulle kunna ge dem halva kreditkortet för att fira jul med deras praliner. Men i år kostar det mer än vanligt att plocka ihop egna praliner hos sakkunnig hantverkare.

Map sprit i choklad, så vill jag signa upp för det laget. Som budget äter jag anton berg och liknande om livet är motvalls, men det är ju skillnad om en får handgjorda praliner med riktig sprit istället för essenser. Stor jävla sorg att stans Chocolaterie lagt ner... :(
Absolut hade jag valt hantverkschoklad i första hand, men har lite svårt att få tag på det här i norr. :) Undrar nu mest vilka askar jag ska välja som går att hitta i vanlig affär.
 
Absolut hade jag valt hantverkschoklad i första hand, men har lite svårt att få tag på det här i norr. :) Undrar nu mest vilka askar jag ska välja som går att hitta i vanlig affär.
Många pralinmakare skickar med post inom landet, men jag förstår att det finns tusen och en anledning till att undvika det.
Då röstar jag på lyxpresenten, som har många goa bitar från förr (i den händelse en är nostalgisk). Annars är faktiskt Lindt inte så dumt, finns fler och fler askar/kakor/pralinpåsar varje år, så jag har inte koll på vad som finns i år. Praliner i lösvikt finns ju också (lindorkulorna), helt OK om det finns ett bra utbud där en är.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 841
Senast: SiZo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 804
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 893
Senast: Barbabelle
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 209
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp