Spin off på Paradis/Alladin. Vilken chokladask är bäst?

Jag tycker det är supersvårt. De flesta pralinaskar smakar chokladen "billigt" i. Jag har i år funderat på att prova Lindt asken men det blir ju lite av 💸
 
Jag är en gammal tant i smaklökarna, vilken chokladask ska man välja om man gillar körsbär i likör och sånt? Att ställa bredvid marmeladkulorna :d
Åh jag älskar också körsbär i likör (och de flesta spritsorter med choklad). 😍 På ÖoB har de året runt en chokladkartong med sådana praliner. Jag minns tyvärr inte vilket märke men den finns på alla ÖoB.
 
Jag älskar Storm&Billes choklad de gör den i en process i flera steg med enbart kakaobönor och inget annat. Älskar deras kanderade apelsin

https://stormochbille.se/collections/alla-produkter/products/doppas-kanderad-apelsin-100g-eko

Dom har dock inga askar men gillar Anton Bergs ask helst guldasken den har jag vunnit på Liseberg några gånger

proxy-image.jpeg
 
Senast ändrad:
Jag älskar Storm&Billes choklad de gör den i en process i flera steg med enbart kakaobönor och inget annat. Älskar deras kanderade apelsin

https://stormochbille.se/collections/alla-produkter/products/doppas-kanderad-apelsin-100g-eko

Dom har dock inga askar men gillar Anton Bergs ask helst guldasken den har jag vunnit på Liseberg några gånger

Visa bifogad fil 134255


Kanske ska förtydliga att när jag skrev enbart kakaobönor för Storm&Bille så menar jag att de inte tillsätter grädde eller tillsatser men däremot rårörsocker som är ekologiskt. Har också prövat deras 100% choklad och den var inte så bitter som jag förväntade mig men föredrar lägre halt av choklad.
 
Kanske ska förtydliga att när jag skrev enbart kakaobönor för Storm&Bille så menar jag att de inte tillsätter grädde eller tillsatser men däremot rårörsocker som är ekologiskt. Har också prövat deras 100% choklad och den var inte så bitter som jag förväntade mig men föredrar lägre halt av choklad.
Fast chokladpraliner är för mig underförstått att det finns någon typ av fyllning också. Det du vill få fram är väl snarare ekologiska råvaror eller något i den stilen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 841
Senast: SiZo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 804
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 893
Senast: Barbabelle
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 209
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp