Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

BallsOfSteel

Trådstartare
Ja,när jag skulle gå ner i tvättstugan så fick jag syn på det absolut läskigaste jag sett i hela mitt liv, en spindel och den var INTE LITEN. Så ni som kan någonting om spindlar, kan ni berätta för mig vad det är för någon? Det satt dessutom en liten spindel under den.

27904136.jpg



27904137.jpg
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Isch jag hade dött om jag sett den, men vet bror hade en sån i ett gamalt garage. Vet dock inte vad för sort det är. Men kan du inte maila till nån duktig på skansen. Mvh Hanna
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

:eek::crazy:

Gaah!! Tänkte inte på rubriken, utan klickade mig bara in. Hjälp! Här sitter en av landets spindelrädda. Usch, hade dött. Hur vågar du FOTA den?

Däremot har jag aldrig sett ngn sån förut (tack gode gud), men är väldigt nyfiken på vad det är... så den kan utrotas:devil:
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

:eek::crazy:

Gaah!! Tänkte inte på rubriken, utan klickade mig bara in. Hjälp! Här sitter en av landets spindelrädda. Usch, hade dött. Hur vågar du FOTA den?
:

Jag var på säkert avstånd. Med risk för att låta kallblodig och få spindelfantaster på mig så slog jag sedan ihjäl den med ett skohorn typ 5 gånger för jag tog mig inte ned i tvättstugan då den satt där.....
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Den lilla sötnosen verkar sitta och vakta på en bunt med barnspindlar som bor under nätet i hörnet.
Nu är alla moderslösa.:cry:

möjligen kan jag flytta en spindel som bosatt sig inne genom att varsamt och ömt bära ut den till nåt uthus men ett spindelmord?? neverever
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

jag dödar spindlar, har ultrafobu.
det är jag eller dem!
som tur är har vi bara grodor i vår tvättstuga:laugh:

jag gissar på att det är en tarrantella, som äter människor :eek:
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Du kanske bara har grodor föratt grodor mumsar spindlar.:)
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Är väldigt säker på att de är en vanlig hedelig husspindel. :D
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Hu! *spindelfobi*

Vi har också såna där jättar ibland i tvättstugan. Det är enda gången jag vågar ta kontakt med mina missbrukargrannar. För jag vågar inte ens gå i närheten av dörren och jag brukar verkligen behöva tvätta när man väl får tid.
Och missbrukargubbarna bor precis ovanför tvättstugan så då har jag efter att ha skakat i typ 10 minuter vågat mig upp och ringa på och säga HJÄLP!!! Och så har de tagit hand om problemet. Men jag är verkligen livrädd för spindlar och har tyvärr lyckats skrämma en hel ridgrupp i sken när en spindel klättrat upp på mitt ben :o
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Det är en vanlig husspindel, dom kan vara rätt obehagliga.:D Har sett en som säkert var minst 6 cm i diameter om man sträckte ut benen... I ett sovrum där jag skulle sova på en madrass på golvet dessutom. Jag grät.:crazy::o
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Den lilla sötnosen verkar sitta och vakta på en bunt med barnspindlar som bor under nätet i hörnet.
Nu är alla moderslösa.:cry:

möjligen kan jag flytta en spindel som bosatt sig inne genom att varsamt och ömt bära ut den till nåt uthus men ett spindelmord?? neverever

Håller med!

Jag kan faktiskt inte respektera folk som har ihjäl djur hursomhelst.
Som om de har mer rätt att finnas än varelsen de slår ihjäl....
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Vanlig husspindel, båda två :) gillar dom verkligen!

Jag förstår inte hur man kan vara rädd för en liten ofarlig insekt.
Och med tanke på att du överhuvudtaget har en spindel så finns det något i ditt hus den livnär sig på...
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Vad livnär dom sig på då?
Jag har fruktansvärd spindelfobi, får panik när jag ser dom oavsett hur små och antingen bara springer rakt fram(har sprungit in i väggar och dyl:o) eller så fryser jag fast och ser livet passera revy...Jag klarar inte ens att slå ihjäl dom, det får nån annan göra...Den där bilden i början av tråden gjorde exakt samma sak, har suttit i ett annat rum och skakat och gråtit i 40 min...

Jag vill ju inte att nåt djur ska dö men kommer dom in hos mig så...Om jag kan undvika sånt dom äter kanske fler spindlar överlever ett helt liv:)
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Mina sånna spindlar äter småflugor, ja sånna som knappt syns. Jag ser resterna när jag nåm gång dammsuger upp ett tomt spindelbo.:)
Skulle aldrig dammsuga upp spindelmor.
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Åh då kan jag inte göra nåt åt det med andra ord:crazy: Dom där minismå är ju svårt att hindra från att komma in...Går det på nåt vis att "spindelsäkra" ett hus? Så dom inte kan/vill komma in...
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Håller med!

Jag kan faktiskt inte respektera folk som har ihjäl djur hursomhelst.
Som om de har mer rätt att finnas än varelsen de slår ihjäl....

Jag har lite spindelfobi, men jag brukar använda en spindelfångare om jag stöter på en sån här. Det är som en lång stång, med handtag på ena änden och "spröt" på andra, så man kan gripa tag i spindeln från en meter ifrån ungefär och släppa ut den.

Jag hade en sån där monsterstor en i vasken en gång, jag stängde köksdörren och grät i 3 timmar, sen så fick jag helt enkelt ta mig i kragen och plocka ut den, med spindelfångaren. Men inte var det kul inte >_<

Man ska f ö akta sig lite för de där Stora husspindlarna, då det kan göra ganska ont att bli biten, men de är iallafall inte giftiga.. (När jag hittade den i vasken tog jag reda på allt jag kunde hitta om dem, jag trodde itne den var svensk, eftersom den var så stor xD)
De brukar visst trivas oftast i fuktiga utrymmen och ses visst ofta i tvättstugor.
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Alla spindlar är giftiga :) men jag antar att du menar att de är så lite gift att det inte är farligt för oss.

Har du blivit biten av en husspindel? Vi har hela källarvåningen full med husspindlar i alla storlekar (när vi la om golvet där nere var det helt plötsligt förrvirrade spindlar överallt i hela huset xS) Jag tar upp dem när det kommer en sån där riktigt stor, spindlarna tycker ju inte alls om det men jag har aldrig någonsin blivit biten av en eller hört talas om att någon annan blivit biten av en. Tror det är väldigt ovanligt.
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Det måste vara fruktansvärt hemskt och jobbigt för dig att vara så rädd. Du har inte funderat på att försöka bota din fobi? Låter verkligen som om det skulle vara värt det i ditt fall.
 
Sv: Spindel-fantaster (ni som är bra på spindlar)

Jodå visst funderar jag på det nån gång men vet inte hur. Har varit sånhär i många år och vet inte ens vad det beror på så det kan nog vara svårt att lösa det. Som barn hade jag inga problem att plocka upp även stora spindlar och tyckte om när dom sprang runt i handen för det kittlade:D Numera klarar jag inte ens av tecknade spindlar i barnprogram:crazy:
Förresten så får det nog bli en annan tråd om fobin för jag kan bara skriva i den här tråden om mamma är hemma och kan scrolla bort spindelbilden innan jag skriver....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Min devån Seven har tyvärr gått upp ordentligt i vikt. Hon är konstant hungrig och berättar det för alla. Eller mig då, eftersom jag är...
Svar
10
· Visningar
853
Senast: MissFideli
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 052
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp