Spindelbett?

Svarar alla på en gång:

Ja, jag tyckte också att det lät märkligt speciellt det här med en vecka, men det enda jag hade att gå på var vad jag läst på nätet och jag kände inte riktigt att jag kunde sitta och argumentera med två "experter" genom att säga "men på Internet stod det att...". Hon beskrev det som att det tar upp till en vecka innan de slutar "feed" och att det är då smittan slutligen överförs. Jag börjar dock förstå att de kanske viftade bort det lite väl kvickt och att jag kanske borde gå tillbaka och be att få den där behandlingen trots allt. Om det nu går. Det är en helt ny läkarmottagning för mig och jag har inte riktigt koll på hur allt fungerar (bor i Skottland), men jag ska förhoppningsvis få ordning på saken.

Förutom yrsel och illamående så liknar min upplevelse väldigt mycket det @morris beskriver, så det är ju ett klockrent varningstecken. Jag var visserligen illamående i två dagar efter att jag kom hem, men det tror jag beror på att jag hade enorm sömnbrist p.g.a jetlag. Utöver detta har jag inte känt mig dålig på något vis.

Jag har en ny tid bokad för den 17 juli för en vanlig hälsokontroll bara, och då kommer jag att ta med mig bilder både på det ursprungliga bettet och på hur det såg ut när ringen började synas (alltså samma bild som jag laddade upp här). Förhoppningsvis är det tillräckligt, för märkena på benen har som sagt i princip försvunnit så där har jag inte mycket att komma med längre. Håller tummarna för att det inte gör något att vänta ytterligare lite till samt för att historian får ett lyckligt slut!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
13 555
Senast: Petrow90
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
683
Senast: Mandarinen
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 008
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Frågan är väl egentligen när borde man kolla upp utslag? Så här är det För en och en halv månad sen fick jag ett sugmärkeliknande...
Svar
11
· Visningar
1 255
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp