Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hur länge lever de? Vad vill de ha i terrariet? Sand? Sten? Växter?
Vad äter de?
Och vart köper man dem? Ber man djuraffären beställa hem?

Känner att jag typ är lika taggad som sonen skulle vara om han visste vad jag funderar på😄

Snake discovery har alltid bra, pedagogiska videos som känns rätt välgrundade även om de inte är en spindelkanal per se. :)

... jag Vet faktiskt inte hur man köper spindlar i Svea, jag skulle tro att det är samma som här och att man beställer dem på posten. :D Ni har ju dessutom tur och är med i EU fortfarande och har stort utbud i europa.
Här är en svensk site efter lite snabb googling, men det är mycket möjligt att en bra, privatägd djuaffär kan hjälpa också.
https://www.herperschoise.se/product.html/phidippus-regius
 
Snake discovery har alltid bra, pedagogiska videos som känns rätt välgrundade även om de inte är en spindelkanal per se. :)

... jag Vet faktiskt inte hur man köper spindlar i Svea, jag skulle tro att det är samma som här och att man beställer dem på posten. :D Ni har ju dessutom tur och är med i EU fortfarande och har stort utbud i europa.
Här är en svensk site efter lite snabb googling, men det är mycket möjligt att en bra, privatägd djuaffär kan hjälpa också.
https://www.herperschoise.se/product.html/phidippus-regius
Den affären finns här i Uppsala
De är väldigt kunniga inom det området
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Bumpar tråden med en bild på en liten husspindel som hade gått vilse och hamnat i badkaret idag: :heart
VideoCapture_20220708-160241.jpg


Så. Nu vill jag ha en bild på fina LauLau i utbyte! :p:D
 
Småttingarna är här! :heart Det känns som en evighet sedan jag köpte en liten sist, och den jag köpte senast har inte ens ändrat storlek egentligen. Jag hoppas de här växer snabbare. :D
1660733780246.png
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp