Spinoff Faderskapsintyg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Men mitt budskap är att oavsett hur "dum" mamman än är så kan pappan bara påverka sig själv.
Han kan inte kommendera mamman att "bli snäll".

Om man lever i ett förhållande så har man en viss möjlighet att styra varandra men den går förlorad när man slutar upp med att vara ett par.

Jag strider inte för mamman.
Jag strider för att TS skall förstå att hans enda möjlighet att påverka mamman är genom att hantera konflikten på ett bra och vuxet vis.
Det finns inget annat alternativ.
För om mamman blir sur så kan hon förstöra hur mycket som helst helt utan att TS kommer att ha en endaste liten möjlighet att påverka.

Det är hur sanningen ser ut.
Och även om den inte är bra så går den inte att ändra på.
Mammor föder barn - de är där från början hur man än gör.
Och om mamman mår bra så mår barnet bra.
Och det är vad Myndigheterna måste ta hänsyn till.
Annars så får de både en mamma att ta hand om och ett barn att ta hand om.
Barnet i detta fallet har ingen juridisk pappa att peka på.
Visst man kan tycka att det är skitdåligt att det fungerar så.
Men det hjälper inte att skälla på mig för det - jag kan inte ändra på det.

Det är bara en liten bebis.
Ännu finns det gott om tid att knyta an.
Barn tar emot föräldrar även mycket senare än så.
Min dotter fick min sambo till "Styvfar" när hon var 9 år och anser på fullt allvar att hon har 3 föräldrar.
För det är så som det känns.
Förälder är något man blir när man har förtjänat det.
Och det går att förtjäna hela tiden.
Det blir liksom inte "kört" för att det går ett halvår, år eller t.om. flera år.
 
Senast ändrad:
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Men det är ju uppenbarligen så mamman till ditt barn reagerat???? Det är ju inte Inte Ungs åsikter, läs hennes inlägg istället för att dra förhastade slutsatser...
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Då så förstår du inte alls vad jag skriver.

Jag beskriver hur mamman antagligen uppfattar sin situation.
En situation som jag inte ser att du på något vis vill förstå.
Det är bara genom att förstå som du kan hantera konfliken.
Även om man inte håller med så måste man förstå motparten i en konflikt annars så går den aldrig att lösa.

Jag förstår mamman.
Jag påstår aldrig att hon gör rätt.
Jag påstår också att du inte vill förstå mamman utan bara ha din rätt.

Det innebär inte att jag anser att mamman har rätt.
Utan bara att jag förstår henne.

Kan du verkligen inte förstå den kvinna du en gång älskade?
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Men det är ju uppenbarligen så mamman till ditt barn reagerat????

Hur 17 vet du något om henne?
Varför ägnar sig så många åt att diskutera en kvinna som inte finns på forumet, och som ingen av oss känner? Mitt budskap är: lägg ner karaktärsbeskrivningarna och motivspekulationerna. De leder ingenstans.
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Jo..Inte_ung skriver faktiskt att Ts bör finna sig i att inte träffa sitt barn förens vid 6 mån ålder och om mamman är sårad osv så får Ts vänta tlls mamman lugnat sig. ( orkar inte backa till det inlägget det skrevs)

Om man inte vill ha negativ kritik så gäller det ju Inte_ung med.


Jag håller till fullo med dig om att det är hugg som dessa som gör att man inte vill bli personlig i trådar. Jag har själv hamnat i Ts sits i trådar och fått stryk. Det är inte kul. En stor poäng med buke som en hjälp förvinner ju där.

Visst ska man kunna ta motargument men den som ger den bör kunna behålla respekten och hövligheten. Motargumet är ju t.o.m bra. De kan öppna upp nya tankesätt om de ges på bra sätt.

Tycker att man ska kunna få vara personlig i trådar utan att bli angripen. Varför kan man inte behålla en hövlig ton bara för att man inte håller med?Vi kan väl ha den respekten inför varandra att diskutera och stöta ämnen utan att bli bitska?

Redan i mitt första inlägg så skriver jag att det finns två sidor av alla historier men eftersom nu tråden handlar om Ts och hans dotter så läggs ju givetvis fokusen på den sidan. Det är ju HAN som ber om hjälpen. Jag utgår ifrån att en tråd är sann till att börja med. Sen händer det ju att troll kan ha varit i farten eller att tråden tar en annan vändning ibland men till dess får man ju försöka hålla sig till ämnet.


Om du menar att jag bett Inte_ung eller någon annan hålla käft får du nog läsa igen för det har jag absolut inte gjort. Inte_ung har inte på något sätt blivit sämre behandlad än Ts eller någon annan här på tråden. Jag har heller inte bett Inte_ung att vara tyst i tråden. Bara försöka hålla sig till det tråden handlade om, hjälp i sakfrågor. Och som du skriver så till stor del har Ts fått konkreta, bra svar av Görel för det.

Tyvärr är ju inte Ts soppa slut för det. Han bad från start om råd och infallsvinklar och in-puts rörande det stora hela. Och det är väl därför tråden fortsätter. Ts känner sig kanske inte färdig ännu? Och det verkar inte vi andra göra heller...;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Har du verkligen läst genom hela tråden? Mammans beslut om att jag inte skulle kontakta henne eller låta barnet träffa mig uppstod när jag bad om att få ha barnet ensam och inte alltid hemma hos henne. Att jag träffat en ny eller att jag gjorde slut under tiden hon var gravid har alltså inte med saken att göra eftersom umgänget funkat tills ovannämnda.
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Men han har ju fått sina svar??? Ska man då fortsätta sitta och gråta i en tråd så får man kanske ta att folk inte bara klappar en på axeln och håller med också? (och jag anser fortfarande att just Inte Ung faktiskt uppenbarligen är missförstådd, detta har hon även försökt förklara i inlägg efter inlägg, hon tycker inte att mamman gör rätt, däremot så är det ju så situationen ser ut nu och då får man rätta sig efter den)
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Hur 17 vet du något om henne?
Det är så som TS beskriver henne.
Så det står i tråden.

Varför ägnar sig så många åt att diskutera en kvinna som inte finns på forumet, och som ingen av oss känner?

Därför att TS öppnar tråden med en lång beskrivning av mammans uppförande som han är missnöjd med.
Och detta ner på detaljnivån att "hon går ut och röker".
Så jag vet att hon är rökare också.

Det är bara att läsa vad TS skriver.
Inte vårt alls.

Nu så tror jag att den här tråden börjar strida för mycket mot forumreglerna så jag kommer att triangla den.
Med motiveringen att TS hänger ut sitt ex och amman till sitt barn på ett sätt så att hon går att identifiera då han även har bild på sig själv på sin Avatar och i bildtrådar.
Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar.
http://www.bukefalos.com/f/faq.php?faq=vb_faq
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Javisst - och det är så situationen ser ut just nu. Det är den situationen som man får rätta sig efter.. Att gnälla på dem som försöker förklara just detta, i huvudsak inte ung, lär inte göra någonting åt din situation.
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Det är så som TS beskriver henne.
Så det står i tråden.

och då säger väl min uppfattning om källkritik att a) Vi kanske inte ska ta det som står där för skrivet i sten, utan som TS tolkning av situationen, och b) inte fortsätta dessa beskrivningar, utan hålla oss till konstruktiva lösningar, råd och egna erfarenheter av liknande situationer. Hur svårt kan det vara?
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Nu ber du mig svara för Ts räkning men om jag tyder honom och hela tråden rätt så har han inte fått alla svar ännu. Nya turer dyker ju upp hela tiden i den här härvan som han ställer nya frågor om. Tack vare endel tips här så fick han ju tex genom folkbokföringen veta igår att mamman undlåtit regestrerat honom som fader. Det verkar komma mer ur soppan så det är nog tyvärr inte färdigt ännu för Ts del.

Sen handlar inte tråden om Inte_ung utan om Ts och hans poblem.
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Javisst - och det är så situationen ser ut just nu. Det är den situationen som man får rätta sig efter.. Att gnälla på dem som försöker förklara just detta, i huvudsak inte ung, lär inte göra någonting åt din situation.

Ingenting i den diskussionen förändrar utgångsläget, så som jag ser det. Dead end. Har heller ingenting med kritik och gag orders att göra. Däremot är väl alla som deltar i en tråd fria att svara på de inlägg och ha korrespondens med de personer man själv önskar.
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Jag ger konstruktiva råd.
Massor av dem.
Men de fastnar i att jag vägrar tro på att en lösning för TS vore att ändra på mamman.
För det kan han inte.
Han kan bara ändra på sig själv.

TS beskrivning av Mamman är hans verklighet.
Och den måste man också förstå att det är hans upplevelse som är verklig för honom.
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

och då säger väl min uppfattning om källkritik att a) Vi kanske inte ska ta det som står där för skrivet i sten, utan som TS tolkning av situationen, och b) inte fortsätta dessa beskrivningar, utan hålla oss till konstruktiva lösningar, råd och egna erfarenheter av liknande situationer. Hur svårt kan det vara?


Håller med.




OT

Konstigt att så få har uppfattat Mamman på samma sätt? Om mamman hade varit identifierad, kännt sig utpekad eller liknande hade nog moderator varit kontaktad och tråden borttagen.
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Att jag träffat en ny eller att jag gjorde slut under tiden hon var gravid har alltså inte med saken att göra eftersom umgänget funkat tills ovannämnda.

Men hur i hela världen kan du vara säker på att det inte hänger ihop?
Jag kan förstå henne om hon inte vill att du skall dra iväg och lägga bebisen i famnen på din nya kvinna.
Och det kan du ju göra om du får ha den för dig själv.
Dessutom så tar du då bebisen ifrån henne vilket du inte gör om du träffar barnet hos mamman.
Om hon är med så slipper hon hantera sin egen oro.
Och du träffar dottern lika mycket ändå.
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Jag anser inte att någon har sagt det heller - men jag anser ändå att Inte Ungs inlägg har en god poäng om man väljer att förstå dem rätt. Sedan tycker jag det är fruktansvärt tråkigt att det blivit som det blivit oavsett varför de bröt upp och naturligtvis är inte mammans beteende rätt. Men visst... TS kanske är kvinnomisshandlare som hotat med att ta med ungen till sydpoolen och rymma om han får möjliget... Vad vet jag? Vad vet du? Vad vet någon av oss?
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Fast då behövs det inte en så läng beskrivning för att svärta ner mamman... Det är inte så svårt att veta vem det handlar om om man bor i de trakterna, eller hur? Han hade fått svar på hur det funkade ändå, vårdnadsfrågor är reltivt vanliga här, men det är tråkigt när det ska svärtas ner, och det hör ju inte hemma i tråden det heller, eller hur?
 
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Jag anser inte att någon har sagt det heller - men jag anser ändå att Inte Ungs inlägg har en god poäng om man väljer att förstå dem rätt. Sedan tycker jag det är fruktansvärt tråkigt att det blivit som det blivit oavsett varför de bröt upp och naturligtvis är inte mammans beteende rätt. Men visst... TS kanske är kvinnomisshandlare som hotat med att ta med ungen till sydpoolen och rymma om han får möjliget... Vad vet jag? Vad vet du? Vad vet någon av oss?

Bläddra bakåt och titta. Rätt många sådana stickspår.
Och nej, precis som du säger så vet vi ingenting om någonting, så den typen av övertolkningar och sidospår är poänglösa. Vem ska kasta första stenen, anyway? Skulle någon annan i tråden vilja att exempelvis jag började recensera deras förhållanden och orsaker till att vara tillsammans eller göra slut? Eller tidpunkten för det eventuella uppbrottet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 196
Senast: Destiny_D
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 044
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 855
Senast: ako
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 458
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp