Bukefalos 28 år!

Spinoff intensiv träning, Det är gulligt med valp!

Gabbi

Trådstartare
Peppad av esco's tråd om högintensiv träning vill jag delge er några dygn ur vårt liv. (Bakgrund, Rådi är tio månader och har just börjat löpa.)

04.20 på morgonen och allt är tyst, och små hussar och mattar sover sött. Ett brak hörs, och husse studsar ur sängen och ser sig omkring. "Rådi har bajsat inne" hojtar han. Jahapp, inte så mkt att göra åt, hon har blivit jättelös i magen, och kunde varken hålla sig eller väcka oss. En finess i det hela är att hon hade löpskyddet på sig, och har således bajsat hela blöjan full. Ilsk på skyddet sliter hon av sig det och det singlar kladdigt iväg i ett hörn. Husse klär på sig och skyndar ut med hunden, som blir glad åt den sena promenaden.

Hela vägen ner i trapphuset viftar hon glada bajsstreck på väggen, och det luktar apa när husse kommer tillbaka. Husse har inte fått på sig linserna, och HITTAR inte bajset i trappen. (Det inomhus har jag torkat upp.) Jag tvingas ut i trapen, och drar snabbt på mig ett par byxor och får benet fullt med bajs. Jag har klivit i det! Av med byxor igen, ut i trappen och feja!

Sen in i huset och hittar hunden som glatt ligger och gnager på ett ben. "Har du duschat hunden?" frågar jag, och det har husse såklart inte. Är det färg på duken är det färg på penseln resonerar jag. I duschen med mig och hund.

På morgonen avvaktar jag med Rådis frukost eftersom hon var så lös i magen, och hon kontrar med att spy framför en kund på jobbet. (Tom i sin lilla mage.) Senare under dagen kommer det en (löp)blödning, och Rådi som inte förstår riktigt snurrar runt några varv för att överrivet slicka sig i baken, med resultatet att bloddropparna sprids i ett cirkelformat mönster. DÅ kommer ett dagis runt hörnet och alla barnen blir upprörda och tror att hunden håller på att förblöda. "Fröööken, kommer hunden att dööööö?" *darrande underläppar*

Dagen efter har vi varit iväg med Rådi, och hon har tikskyddet på sig, vilket jag inte reflekterar en sekund över. Tar ut henne ur bilen, lassar armarna fulla med blomjord, matkassar och bråte, och inte förrän hunden sätter sig och kissar frågar husse, "Ska hon kissa med skyddet på sig?" :crazy::rofl:
 
Sv: Spinoff intensiv träning, Det är gulligt med valp!

Förlåt men.....:rofl::bow::rofl:

Jösses vad jag skrattade, sambon undrade varför och jag läste din text för honom, varav han skrattar till och säger; "Och Du vill ha en tik nästa gång..?":angel:

Åh, det kan inte vara lätt-för Nån av er:p, men det var banne mig den roligaste läsningen på lääänge! Tack!
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp