Spinoff på ”förskoletider”

Om vi ska vara sådana så tyckte du att jag hade förstört ditt minne av en fantastisk förlossning genom att berätta om min egen inte fullt lika fantastiska upplevelse. Då var det väldigt noga hurvman uttryckte sig och få en ursäkt. Vilket du fick.
Om vi skall vara sådana så är det inte ens på samma bana att skratta åt att någon tycker det är tidigt att vakna 04:30 när jag precis skrivit att min klocka ringer 01:45.

Dessutom bad jag inte om en ursäkt och den så kallade ursäkten jag fick av dig var rätt så sval.

Men varför skaffar folk barn??????
Lämna tidigt på dagis, hämta sent.
Egentid....
Trist att gunga i lekparken, jobbigt när de nya barnet föds....
Alltså!
De är ju en fri vilja, VILL man eller VILL MAN INTE ha barn?
De är inget måste.
De är inte att välja bort en del trista delar, man få hela kittet!
Barn finns 24/7 oavsett var i karriären man är.
Värst tycker jag när man skriver att man inte HUNNIT göra barn denna månaden, han eller hon eller båda har varit upptagen....
Jaha? När ska man hinna HA barn då? dygnet har fortfarande bara 24 timmar.

*Jenny *

Men måste man ÄLSKA alla delar av att ha barn? Jag älskar mina barn, men avskyr barnkalas. Det värsta med skolåldern är att behöva umgås med föräldrar man har intet gemensamt med. Jag hatar att skicka med frukt, hålla koll på gympapåsar och bvc. Men jag älskar att gå på museeum med dem, vi plockar bär och svamp, ritar och lagar mat. Ibland behöver jag umgås med mina vänner utan barn, ibland är de med. Att den äldsta är på skola och fritids- än sen? hen lär sig saker, utvecklas och har kul liksom jag på mitt jobb.

Om vi skall vara sådana så är det inte ens på samma bana att skratta åt att någon tycker det är tidigt att vakna 04:30 när jag precis skrivit att min klocka ringer 01:45.

Dessutom bad jag inte om en ursäkt och den så kallade ursäkten jag fick av dig var rätt så sval.

Men det är ju tidigt för de flesta, båda klockslagen.

SVAL? alltså...

Din respons nar du fick veta att det inte upptogs som du avsag paminner om var kara President Trump. Det kan handa att det var ratt menat, men "delivery" gjorde att allt blev sa valdigt fel.

Trump ringde till en ung gravid anka med tva smabarn. Hon var pa vag att mota kistan vid flyget nar samtalet kom. Trump hade blivit "coached" utav en 4 stjarnig general i vad han skulle saga. Namnda general forlorade sin son i Afghanistan och hans goda van, en annan general, sa att, "Han visste vad han gav sig in pa" och det upplevde Trumps radgivare, Generalen som sjalv var nagonstans i mellan ostern och sjalv viste precis vad han gett sig in i, som trostande.
Den unga ankan med smabarn upplevde det som oerhort kallt och kanslolost, vilken en som horde samtalet i bilen framforde till pressen.

Om Trump da gatt ut och sagt att han inte menade det som det uppfattades och bett om ursakt for missforstandet hade det hela varit over dar och USA hade kunnat focusera pa det som var bra.
Att han ringde for att framfora sina kondoleanser.
Da Trump inte kan be om ursakt twittrade han, och sa i interviewer att han inte alls sagt som det uppfattades ... att hon som berattat for pressen var galen, etc. etc. etc... och istallet for att uppskattas for att han gjorde nagot bra ... blev det hela en super negativ sak for Trump.

Om du hade sagt som i inlagget har ovan, (men istallet for att poangtera att du inte forstar vad du ska be om ursakt for, bara accepterat att det du sa inte upptogs som du avsett) och att det inte var elakt menat och att du sedan inte foljt upp med "olika humor" och andra floskler for att "forsvara" det du sa hade diskussionen dott ut i ditt forsta inlagg efter att du fick klart for dig att det blev fel.
Okeeeeej. För att säga det lite kort så ser jag ingen anledning åt att be om ursäkt för att någon inte tycker något jag skrivit inte är roligt när det inte är det minsta kränkande eller sårande på något sätt.

Men det är ju tidigt för de flesta, båda klockslagen.

SVAL? alltså...
Nja för mig är 04:30 sovmorgon.

Ja SVAL och rätt så obefintlig. Var inget uppriktigt över den ursäkten och dessutom vinklad så att jag nog var en aning för känslig som tog åt mig så.

Ja SVAL och rätt så obefintlig. Var inget uppriktigt över den ursäkten och dessutom vinklad så att jag nog var en aning för känslig som tog åt mig så.
Men du måste väl hålla med om att 04.30 är tidigt för gemene man?
Min normala tid att gå och lägga mig är vid 02.00 tiden, det betyder ju inte att jag tror det är så för de flesta.

Fast det är din tolkning att det inte var uppriktigt. Hade det inte varit uppriktigt hade jag inte skrivit nåt. Jag kan liksom leva med om nån tycker jag är en idiot. Men sant att jag inte förstod att MIN beskrivning av MIN händelse solkade ner DIN upplevelse.

Fast det är din tolkning att det inte var uppriktigt. Hade det inte varit uppriktigt hade jag inte skrivit nåt. Jag kan liksom leva med om nån tycker jag är en idiot. Men sant att jag inte förstod att MIN beskrivning av MIN händelse solkade ner DIN upplevelse.
Det kan vara så att uppriktiga ursäkter inte är din grej men jag är grymt imponerad av hur bra du är på att skriva ord med stora bokstäver.

(Ja jag tycker det hela börjar bli en aning löjligt. Det stora drevet drar igång över ett menlöst skämt. Och ja det var verkligen ett menlöst skämt. Fanns inget kränkande, rasistiskt, sexistiskt eller elakt över det på något sätt)

Det kan vara så att uppriktiga ursäkter inte är din grej men jag är grymt imponerad av hur bra du är på att skriva ord med stora bokstäver.

(Ja jag tycker det hela börjar bli en aning löjligt. Det stora drevet drar igång över ett menlöst skämt. Och ja det var verkligen ett menlöst skämt. Fanns inget kränkande, rasistiskt, sexistiskt eller elakt över det på något sätt)

CATFIGHT!

Ja, alltså, det är ju ungefär det jag skrev i mitt inlägg? Förutom att män får mycket mindre av det här skuldbeläggandet. Visst är det svårt för en förälder oavsett kön att vara närvarande om denne jobbar 60-80 h i veckan (förutsatt att denne person helt saknar sömnbehov, då), men jag upplever att samhällets fördragsamhet med mäns arbete och hur detta påverkar tiden med barnen är mycket större än fördragsamheten med kvinnors arbete. Där blir det direkt "jasså, vill du inte umgås med dina barn?" och liknande tjuvnyp.

Ja, jag argumenterar inte mot inlägget utan fortsatte bara med fler tankar i ämnet.

Din respons nar du fick veta att det inte upptogs som du avsag paminner om var kara President Trump. Det kan handa att det var ratt menat, men "delivery" gjorde att allt blev sa valdigt fel.

Trump ringde till en ung gravid anka med tva smabarn. Hon var pa vag att mota kistan vid flyget nar samtalet kom. Trump hade blivit "coached" utav en 4 stjarnig general i vad han skulle saga. Namnda general forlorade sin son i Afghanistan och hans goda van, en annan general, sa att, "Han visste vad han gav sig in pa" och det upplevde Trumps radgivare, Generalen som sjalv var nagonstans i mellan ostern och sjalv viste precis vad han gett sig in i, som trostande.
Den unga ankan med smabarn upplevde det som oerhort kallt och kanslolost, vilken en som horde samtalet i bilen framforde till pressen.

Om Trump da gatt ut och sagt att han inte menade det som det uppfattades och bett om ursakt for missforstandet hade det hela varit over dar och USA hade kunnat focusera pa det som var bra.
Att han ringde for att framfora sina kondoleanser.
Da Trump inte kan be om ursakt twittrade han, och sa i interviewer att han inte alls sagt som det uppfattades ... att hon som berattat for pressen var galen, etc. etc. etc... och istallet for att uppskattas for att han gjorde nagot bra ... blev det hela en super negativ sak for Trump.

Om du hade sagt som i inlagget har ovan, (men istallet for att poangtera att du inte forstar vad du ska be om ursakt for, bara accepterat att det du sa inte upptogs som du avsett) och att det inte var elakt menat och att du sedan inte foljt upp med "olika humor" och andra floskler for att "forsvara" det du sa hade diskussionen dott ut i ditt forsta inlagg efter att du fick klart for dig att det blev fel.
Det var det mest mästrande och uppfostrande inlägg jag läst på länge. Usch.

Kan göra en inflik som pedagog då.
Jag älskar verkligen att jobba med barnen på fritids
Vi försöker ge dem en vettig balans mellan aktiviteter och vila vilket också står i vår läroplan.
Vi ser till att alla ska ha det så bra som möjligt.
Så ni som lämnar på fritids ska inte känna dåligt samvete.
De flesta av oss har en underbar relation med barnen och älskar varje sekund på jobbet

Kan göra en inflik som pedagog då.
Jag älskar verkligen att jobba med barnen på fritids
Vi försöker ge dem en vettig balans mellan aktiviteter och vila vilket också står i vår läroplan.
Vi ser till att alla ska ha det så bra som möjligt.
Så ni som lämnar på fritids ska inte känna dåligt samvete.
De flesta av oss har en underbar relation med barnen och älskar varje sekund på jobbet
Åh så härligt inlägg!

Pappan till mitt barn kommer definitivt inte jobba 60 h i veckan, vi kommer troligen gå ner i tid båda två för att kunna umgås så mkt som möjligt med vårt barn men även ha tid för våra intressen :)

Så bra! Det är ju toppen att ni hittat ett sätt som passar er! Jag förstår bara inte varför en måste döma dem som resonerar och gör på ett annat sätt än en själv?

Och vart har jag skrivit att man ÄGER barn??

Det är ordvalen och resonemanget kring att man har barn hela livet. Det var inte bara riktat mot ditt inlägg utan mer att jag försöker förmedla mina tankar, att jag tycker att det finns något knepigt med att skaffa barn för sin egen skull. För att lösa något i sitt eget liv. I andra trådar har det till exempel förts fram som positivt att man slipper bli ensam som gammal.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 512
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i... 2
Svar
36
· Visningar
8 736
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 785
Senast: Loons
·
Övr. Barn Hej, Väljer att vara anonym då jag inte vill hänga ut folk här. Annars är jag en ganska frekvent användare. Jag blev ihop med min... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka