Du verkade ju tycka att det var komiskt att man kunde tycka att 05:00 är tidigt.![]()
Är du ute och springer 5 km varje dag innan jobbet klockan 02:00? Är det det du vill hålla på och jämföra? Eller något annat barnsligt?
När du åker kommunalt hem på kvällen så förutsätter du att det finns någon som kör fordonet? När ditt barn behöver sjukvård mitt i natten så skall det finnas hjälp att få?
När tror du att jag går och lägger mig när jag vaknar 01:45? Ja inte är det klockan 18:00 om du nu trodde det.
Dessutom är det inte min någon hobby som typ hästar som gör att jag kommer sent i säng.
Jag förklarade det för dig. Eftersom du reagerade som att det var obegripligt lustigt. Även om du inte visste om det, så finns det människor som arbetar eller gör annat sent på kvällarna. Då är det rätt tufft när barnen vaknar tidigt.
Självklart är det bra att folk jobbar natt. Men ingen är ju tvingad till det. Det finns massor av yrken där man inte jobbar natt. Det finns många som trivs med att jobba natt och till och med föredrar det.
Men menar du att det är skrattretande komiskt om jag tycker det är för tidigt att stiga upp 05:00, för att det finns andra som alltid stiger upp så tidigt? Det blir ju tramsigt. Antingen sover de på andra tider, och då är ju det bra, eller så lider de av kronisk sömnbrist och sover aldrig, och då är det ju tragiskt, och jag skulle rekommendera dem att byta yrke, skaffa annat jobb, eller försöka få avlastning hemma så att de hinner sova.