Spiral som försvunnit?

Någon som har erfarenhet av en spiral som har försvunnit? Antingen att den vandrat upp i kroppen eller att den åkt ur?
Hur har det känts?

Jag satte in min spiral i början av september förra året. Det gjorde vansinnigt ont.
Har hela tiden känt trådarna.
Slutade amma 1 januari i år.
Har inte haft några blödningar men en del mensvärk. Så i lördags började jag blöda och nu har jag ungefär som en vanlig mens. Känner inga trådar.
Ringde till barnmorskan, de hade inga tider förrän nästa vecka. Skulle ringa kvinnokliniken om det började blöda mer eller om jag fick mer ont.
Känns lite läskigt. Tänker att om den försvunnit ut så borde man ju märkt det, eller??

För övrigt har jag googlat, vilket aldrig är att rekommendera när man oroar sig ;)

Detta hände nyligen en av mina kompisar. Det gjorde ont som f-n efter att barnmorskan satte in den. Lite senare blev hon gravid och har nu ytterligare ett barn. Dom var tvungen att röntga henne för att hitta den och den skulle tas bort med titthålsoperation. När hon vaknade efter operationen så var hon uppskuren som efter ett kejsarsnitt, för läkarna lyckades inte få ut den med bara titthål.
 
Detta hände nyligen en av mina kompisar. Det gjorde ont som f-n efter att barnmorskan satte in den. Lite senare blev hon gravid och har nu ytterligare ett barn. Dom var tvungen att röntga henne för att hitta den och den skulle tas bort med titthålsoperation. När hon vaknade efter operationen så var hon uppskuren som efter ett kejsarsnitt, för läkarna lyckades inte få ut den med bara titthål.
Låter nästan exakt likt det som hände min anhöriga, fast det var inte nyligen.

Din kompis kanske redan vet det, men hon kan sannolikt få ut på patientförsäkringen för det där. Det fick min anhöriga.
 
Syrrans gick igenom livmoderväggen, gjorde tydligen grönjävligt ont, hon höll på att svimma varje gång hon reste sig eller satte sig (och hon är ändå typen som går på brutna fötter). BVC menade på att den var rätt placerad att det skulle gå över. Men hon blev gravid igen så det blev titthål för att få bort spiralen och abort då ett barn till inte var lämpligt vid det tillfället
 
Uppdatering:
Besökte barnmorskan imorse o fick först göra ett gravtest som turligt nog var negativt. Eftersom jag har slutat att blöda så var inte denna barnmorskan så orolig över att den skulle försvunnit, varken ut eller upp. Hon kunde inte se trådarna och ville inte in o pilla för att det var risk att den isf skulle rubbas. Hon trodde att den var där den skulle. Så jag hoppas på det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 597
Senast: Blyger
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
938
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 995
Senast: skiesabove
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 563
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp