Spökande ex...

KaffeKask

Trådstartare
Konstig rubrik men visste inte riktigt vad jag skulle skriva.
Träffade en kille för ett par månader sedan, vi har inte hållet någon direkt kontakt utan stött på varandra ibland, skrivit på få osv. För lite över en månad sen åkte jag och hälsade på honom och blev kvar, inte åkt hem än haha :p
Skämt åsido, har liksom bara blivit att jag bott kvar här.

Vi umgås, har jättekul, skrattar osv, han. Säger att han tycker om mig m.m, jag känner att jag tycker om honom också och ändå hat jag riktigt svårt att kära ner mig, har även pga tidigare destruktiva förhållande svårt att lita på ord, även handling, mitt senaste ex var expert på att manipulera mig, sa att han älskade mig, bjöd med mig på resor och friade, samtidigt som han låg runt med andra...

Den killen jag är med nu berättade häromkvällen om ett ex han hade, vikom in på samtalsämnet pga en "krasch" han hade där han inte åt, drack eller sov på länge och det slutade i sjukhus och sjukskrivning... Anledningen var att han i November/december nångång träffat en tjej som han kände me en gång var hans soulmate, dom träffades ett tag, vet inte riktigt hur länge, till februari någon gång tror jag.

Hursomhelst, han blev helkrossad när hon gjorde slut, berättade att hon sagt att hon inte hade tid för ett förhållande just då osv...

Pratade med hans bästa kompis om det för att höra om han fortfarande hade känslor kvar för den här tjejerna vågade tyvärr inte fråga killen i sig för jag känner inte att jag hade kunnat lita 100 på hans svar...
Kompisen visste inte, men i slutet på februari ungefär hade han sagt till kompisen att han var långt ifrån över den här tjejen, ungefär samtidigt som han och jag började ses.

Vill egentligen inte bry mig, för det är han och jag nu, men blir ändå osäker. Vill inte fortsätta in i det här förhållandet om han känner mer för henne än för mig, eller om han fortfarande "sörjer" henne och låter det ut över mig, fastän han säger att det här är inte lek utan att han faktiskt tycker om mig...

Men nu är det så att den här tjejen kommer upp i helgen (fick höra det i samband med att jag pratade med kompisen), hon kommer inte specifikt till honom men upp hit och jag vet inte om dom planerat o ses eller så, alltså, han får ju träffa henne om han vill, men jag blir bara rädd.

Tänk om dom gör någonting? Tänk om hon vill h honom tillbaka, vad händer med oss då? Osv...

Hur ska jag göra? Vet att jag borde prata med honom, men vad ska jag säga? Känner mig töntig men blir då himla osäker på hans känslor... Är det ens någon idé att fortsätta in i det här eller är det bättre att lämna innan det blir helkaiko?

Han har berättat innan att varit en riktig "doche" tidigare men att den här tjejen fick han att lossna och börja känna kärlek, det gör mig ju ännu mer osäker.

Strulig tråd men jag är i struligt skick just nu och behov av lite bukehjälp :(
 
Sv: Spökande ex...

KL, har skrivit på mina nya iPad så autocorrekten bråkar lite med mig och det kommer in punkter och stor bokstav här o var som inte ska vara där, hoppas ni förstår ändå.
 
Sv: Spökande ex...

Jag har lite bråttom nu och kan inte ge ett svar som ditt inlägg förtjänar, men jag tycker nog att du ska snacka med honom, och se lite mer vad han känner att han vill satsa på. Man får ponera att det faktiskt är som du säger, att killen i ditt inlägg och den spökande tjejen faktiskt inte kommer inleda något. De allra flesta människor har som bekant sår efter gamla relationer som gått i kras. Skillnaden mellan oss ligger i hur vi bearbetar dessa.

Vissa vill isolera sig från allt vad dejtande och romantik heter, andra vill ha det i sina liv så mycket som möjligt. Det är omöjligt att på vilket sätt din dejt reagerat. Kanske har han en helt egen väg. Nåväl, i din situation hade jag handlat precis som jag skrev innan. Tala med honom, se förutsättningarna klarare, lura lite på det och ta beslut. Om så finns, plocka in någon du litar på så du kan bolla lite i situationen.

Ta hand om dig! Kram!
 
Sv: Spökande ex...

Jag skulle också vara jätteorolig, men det är bara tiden som kan utvisa vad som händer. Det är inte säkert att han själv vet.
Själv har jag trott att jag kommit över någon, och sen har känslorna gjort sig påminda fast jag varit i ett förhållande som jag trodde helt och fullt på under lång tid.
Sen så finns det den andra varianten att man faktiskt kommer över en tidigare kärlek helt och hållet först när man träffar någon som är den rätta, att det krävs en ny förälskelse för att kunna släppa sorgen efter det som aldrig blev.
 
Sv: Spökande ex...

Visa honom inlägget om det känns svårt att prata om det.
Då får han veta hur du känner, kanske blir det lättare att diskutera det då.

Jag skulle också vara orolig, men ta det med honom nu så du får veta hur det ligger till.
 
Senast ändrad:
Sv: Spökande ex...

Tack för era svar!
Hans kompis smsa mig nyss (han känner också den här tjejen) och han hade pratat med henne och hon och killen jag träffar ska ses i helgen, casuall bara, men vad vet jag, hans känslor för henne kanske blossar upp? Vi har ju inte pratat så jättemycket om vad det är mellan oss, mer bara att vi tycker om varandra, vi är ilag, han har träffat mina föräldrar och hans mamma kommer upp nästan vecka och hälsar på.

Jag blir ju som mest orolig att han, även om dom inte inleder nånting, ska fortfarande känna mer för hennes och använda mig för att komma över henne. Han kanske inte menar att göra så men det kanske bara blir?
Han beskrev henne som sin soulmate, han har aldrig mött nån som hon osv, det får ju inte mig att känna mig bättre till mods, jag är inget kap om man säger så, ser inge vidare bra ut, inte direkt tränad, kraftig... Misslyckas med det mesta inom diverse områden, den här tjejen kollade jag på på Facebook mest av nyfikenhet, hon är supersöt, fin kropp, verkar omtyckt och ser genuint ut som en urtrevlig människa, han kanske inte vill nöja sig med bara mig när han träffat henne igen?
Det gör mig orolig och osäker...

Det enda rätta är ju att prata med honom, men hur ska jag föra fram hur jag känner? Vill inte att det ska låta som att jag förbjuder honom att träffa den här tjejen, för han får träffa henne om han vill, det gör inte mig got så, det kan säkert kännas skönt för honom på flera sätt...
Vill inte heller låta som nån surkärring, för dom kanske bara är vänner nu och så kommer jag och låter grinig och paranoid över något som kanske inte finns? Hur lägger jag upp allt på bästa sätt?

Jag jobbar till 9e ikväll och är säkert trött då och det är nog han med, så kanske ska ta det imorgon? Så vi båda är på någorlunda bra humör, vill ju gärna prata innan han träffar henne, eller kanske är det bättre att ta det efteråt? Se om han själv berättar att han träffat henne (för det har jag bara hört från kompisen än) och hur han är efteråt, hon kanske har ändrat sig och vill ha tillbaka han och han kanske vill gå tillbaka till henne? Isfl är det väl bara att gilla lägets jag kan ju förstå han, men han är så härlig, inte många får mig att må så bra som han gör och jag tycker verkligen om honom, inte känt riktigt såhär innan utan nu känns allt bara så härligt med honom. Enda tills pratat om det här exet kom upp...
 
Sv: Spökande ex...

Alltså du måste ju ta upp det här med honom så fort som möjligt, jag vet att det är svårt men kan du inte ta det nu ikväll?
Varför ska du gå och våndas och tänk om han inte ens säger att han ska träffa den här tjejen och du vet om det? Du kommer ju aldrig mer lite på människan.

Vill du att det här ska fortsätta så måste du nog ta upp det, men säger han ingenting och går och träffar henne utan att nämna det innan, då tror jag inte du har så mycket mer att hämta. Ska du liksom sitta snällt hemma och vänta på att han går och "känner efter" (eller vad man nu ska kalla det) med den här andra tjejen.
Visst det är jättefint om de är vänner och så men jag tycker inte du ska vara så passiv i det hela, du kan lika gärna bara säga att "Jag har hört att den här tjejen kommer upp till stan på lördag, hur känns det för dig?".
Ganska så rätt och slätt och så får du ett svar så du slipper gå och oroa dig.
 
Sv: Spökande ex...

Han får massage just nu (massören har kommit hem hit) och tror han kommer vara rätt trött sen så är nog ingen idé att ta upp det ikväll...
Känns dumt att jag inte frågade på en gång när han nämnde henne. Men började inte tänka på det förrän efteråt.

Ska försöka hinna prata med honom imorgon, får se om han nämner något om att han ska träffa den här tjejen, alltså det är ju inget speciellt, såklart han ska få träffa sina kompisar, men så han har beskrivit henne så är hon ju inte bara ett vanligt ex utan något mer...
Annars om jag inte hinner prata med honom innan så får jag väl se hur han är efter han pratat med henne, oavsett vad som sägs då så kanske dom hittar tillbaka till varandra senare?

Hon ska tydligen flytta upp hit till hösten och jobba i samma område som han så det är ju inte så lätt att bara släppa henne kan jag tänka mig... Det är lite tungt att inse det också. Risken att bli utbytt vilken sekund som helst.

Hmm, f*n va svårt det ska vara då, känner mig himla fjantig också, vi har ju inte träffats så länge så jag kan nog förstå om han har lite oavslutade "affärer" kvar eftersom det inte var så längesen som dom bröt upp... Men hade ju varit skönt att höra om det här redan i början, för då pratade vi mycket om föredettingar osv, men det nämndes ingenting om den här tjejen då... Eller skönt att inte höra något alls kanske.

Det man inte vet om mår man inte dålig av, right?
 
Sv: Spökande ex...

Alltså, min tanke är bara såhär: kan det vara så att han berättade om exet för dig när han fått reda på att hon skulle komma till samma stad? De har bestämt träff, han vill se vad som händer, och "ha sitt på det torra" med dig. Han har ju trots allt berättat..

Åh, förstår du vad jag menar? Förlåt för att jag skriver som en femåring...

Håller tummarna för att det inte är så, det vore oerhört dumt.
 
Sv: Spökande ex...

Hon har varit utomlands och kom hem dagen efter han berättade om henne, då hade dom tydligen börjat snacka igen och då hade hon berättat att hon skulle komma hit, så jag tror inte han visste om de innan?
Det är vad gemensamma kompisen har sagt, men vad vet jag...
 
Sv: Spökande ex...

Usch vad jobbigt :(

Om jag hade varit i din situation hade jag blivit väldigt orolig. Det är ju som du säger; ni har precis träffats och är inte lika trygga med varandra som ni förhoppningsvis hade varit om ni hade haft en längre relation.

Eftersom jag aldrig kan hålla tyst om sådant här hade jag pratat med honom. Frågat ordentligt om hur det är ställt och sagt att jag blir orolig.

Jag är dock inte säker på att jag hade nöjt mig med lugnande svar... jag är väldigt rädd om mig själv och springer verkligen inte in i relationer kors och tvärs. Om jag ska göra det måste jag veta att den andre är mottaglig, och i det här fallet känns det tveksamt. De har nyss gjort slut. Nu har hon kommit hem och de tar genast kontakt och ska träffas. Dessutom ska hon jobba i samma område. Det hade nog blivit för läskigt för mig...

Jag är ingen förespråkare för förbud. Jag tycker absolut att man ska få umgås med vem man vill även om man är i en relation, men jag tycker också att man måste värna sin partner. Jag tycker att det är ett ansvar man tar på sig när man går in i en relation. Om han vill satsa på er och han vet att du mår dåligt av att han hänger med sitt ex, varför måste han då göra det?

Stort lycka till.
 
Sv: Spökande ex...

Jag blir ju som mest orolig att han, även om dom inte inleder nånting, ska fortfarande känna mer för hennes och använda mig för att komma över henne. Han kanske inte menar att göra så men det kanske bara blir?
Han beskrev henne som sin soulmate, han har aldrig mött nån som hon osv, det får ju inte mig att känna mig bättre till mods, jag är inget kap om man säger så, ser inge vidare bra ut, inte direkt tränad, kraftig... Misslyckas med det mesta inom diverse områden, den här tjejen kollade jag på på Facebook mest av nyfikenhet, hon är supersöt, fin kropp, verkar omtyckt och ser genuint ut som en urtrevlig människa, han kanske inte vill nöja sig med bara mig när han träffat henne igen?

Det här känns inte heller bra. Det känns som att den andra tjejen är bättre än du och då blir du orolig och mår dåligt. För att det ska funka för dig (om han fortsätter umgås med henne) så måste ju du känna dig trygg i att du är "tillräckligt bra" sas, så att du inte behöver känna dig hotad av henne. Då måste han trygga dig tillräckligt för att du ska känna så. Förstår han det? Är han villig att göra det?
 
Sv: Spökande ex...

Jag tror aldrig jag kommer känna mig riktigt 100 med honom som det känns nu, oavsett den där tjejen eller inte.
Jag brukar inte heller "kasta" mig in i förhållanden, haft väldigt få innan och kärar inte ner mig så lätt som sagt, men det har känns så bra o så annorlunda med den här killen, men just nu känns det bara bäst att bara ge upp...

Han va trött igår så pratade inte med honom då, tänkte försöka hinna med det ikväll när jag slutat jobba. Hade svårt att sova inatt och somnade riktigt sent så imorse var jag riktigt trött så medan han yogade imorse satte jag mig vid datorn, ville inte störa honom i det, efter han va klar, gick han in i sovrummet och klädde på sig för jobbet, kommer tillbaka ut i köket och pussar på mig. Han äter frukost på mornarna, vilket inte jag gör så medan han gjorde iordning sin frukost passade jag på att svara på lite mail osv.
När jag kommer och sätter mig hos han för att göra han sällskap medan han äter verkar han sur och jag frågar varför.

Då är han uppenbarligen sur för att jag inte sa godmorgon när jag jag gick upp medan han yogade (fastän han sagt att han behöver lugn och ro för det...) och att jag bara hade ignorerat han tydligen, när jag sa att jag inte vela störa medan han syssla med sitt så blev han bara grinigare och sa något i stil med att han borde låsa in all elektronik om jag ska ignorera honom... Jag blev paff, brukar sällan sitta vid datorn... Sen pratade vi inget mer om det, eller något annat speciellt. Han frågade vad jag skulle göra idag och att vi ses när jag kommer hem från jobbet typ.

Nu känns allt bara ännu mer olustigt och kvävande nästan. Har ingen lust att komma hit ikväll. Men skulle ju behöva prata med honom om den här tjejen. Fast funderar nästan på att bo hemma ett par dagar, då får han träffa den här tjejen ifred, ha lite paus från mig och både han och jag får tänka vad vi faktiskt vill. För just nu känns det bara kvävande att vara här... :(
 
Sv: Spökande ex...

Jag skulle nog försöka förklara att jag kan ha varit lite annorlunda för att jag var avundsjuk på den andra tjejen, eller lite orolig eller något sånt.
 
Sv: Spökande ex...

Alltså, allt detta om huruvida han kanske är intresserad av henne är ju omöjligt att svara på. Men jag personligen skulle verkligen dra mig för att ge mig in i nåt med en kille som i november-december träffat sin själsfrände (skulle överhuvudtaget ha svårt att dejta nån som använde det ordet ;)) som det sedan tar slut med redan i februari och han kraschar totalt och börjar träffa mig med en gång.

Jag skulle känna att allt hände för fort och hade förhoppningsvis backat och låtit honom samla sig och sen se hur det blir. Jag skulle inte vilja riskera att vara nåns rebound.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 748
Senast: Stefffie
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 412
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 099
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
673
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp