Spökhistorietråden

Mirre

Trådstartare
Det är ju halloween så tänkte att det kan vara kul med en tråd med spökhistorier/saker vi inte kan förklara.

Kan börja med en historia som min pappa berättade förut. Han jobbade inom sjöfartsverket i många år och var en dag på väg ut för att hämta en lots från ett fartyg. De var som alltid 2 stycken i lotsbåten, helt själva mitt ute på Östersjön när det plötsligt knackade på hyttdörren.
 
När jag var yngre, runt 10 år, bodde vi i ett gammal hus, jag och mamma var ensamma hemma. Skulle gå upp på mitt rum när jag såg 1 par ögon som stirra på mig i hörnet, när man kommer upp för trappan. jag vände och gick ner igen.
 
Oooh, på hotellet där jag jobbar händer det roliga grejer ibland. :D
Så, originalet byggdes 1881 av ett hydroterapibolag och brann ned 1905. Byggdes sedan upp och om igen 1907. Användes under andra världskriget som sjukhus (bårhuset var nere i källaren i samma lokaler där vi tidigare höll barnklubbens aktiviteter.) ;)

Jag blev bland annat hojtad av en gäst vars hårtork startat av sig själv i en stängd byrålåda, det var bara tur att de kom tillbaka i tid efter en tur ned på byn för hela lådan var otroligt varm. Hade lätt kunnat orsaka en eldsvåda. De bytte rum.

Häromdagen var det en vattenkokare som spontant startade av sig själv flera gånger under natten - och de är av modellen där man trycker ned en knapp, alltså ingenting digitalt som kan gå snett eller liknande.

På alla våningarna finns skrubbar av olika slag. En del används till förvaring av extrasängar eller annat och andra är helt enkelt tomma och låsta för att inte barn eller andra gäster ska stänga in sig eller göra sig illa... Flera har varit delar av rum eller personalbostäder.
På tredje våningen hörde en anställd plötsligt ljudet av spolande vatten från en av de låsta skrubbarna. Vi blev naturligtvis oroliga för en vattenläcka och fick leta länge innan vi hittade rätt nyckel då dörren inte öppnats på flera år - i skrubben fanns ett handfat och av någon anledning var varmvattenkranen påskruvad till högsta möjliga tryck, hela rummet var fyllt med ånga och vi fick avända en handduk för att skruva av kranen igen. det var inget fel på den, den var bara vriden så långt det gick åt rätt håll. Det var inte mycket annat att göra än att låsa skrubben igen. :D Ooohoooh!
 
Det är ju halloween så tänkte att det kan vara kul med en tråd med spökhistorier/saker vi inte kan förklara.

Kan börja med en historia som min pappa berättade förut. Han jobbade inom sjöfartsverket i många år och var en dag på väg ut för att hämta en lots från ett fartyg. De var som alltid 2 stycken i lotsbåten, helt själva mitt ute på Östersjön när det plötsligt knackade på hyttdörren.
Läskigt!
 
Jag har haft en katt som hälsade på hos mig, ända tills hennes kullbror dog. Första gången blev jag livrädd för jag visste jag var ensammen hemma, men sen saknade jag hennes besök. Jag hörde henne gå fram till sängen, sen den lilla dunsen när hon hoppade upp och klev på täcket. Första gången körde hon ner nosen under täcket och jag flög upp och hon försvann. När jag lagt mig igen kom hon tillbaka och jag kunde känna hur hon lade sig på täcket intill mig. Hon kom flera nätter och sov hos mig men efter hans död kom hon aldrig tillbaka. :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
783
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 499
Senast: Grazing
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 433
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp