Sv: Sponsring
Jag håller helt med!
Det viktiga är att ni förklarar för företaget vad NI kan erbjuda.
Varför skall företaget ge er något över huvudtaget?
Jag jobbar på ett stort företag dit idrottsföreningar och enskilda idrottare vänder sig för att FÅ sponsring.
När jag frågar varför de tycker att företaget skall ge dem pengar och vad företaget i så fall skulle tjäna på att ge just dem pengar får man bara ööööööhhh!
Ärligt! Vad tjänar ett företag, låt säga IBM, på att Buskböle ridklubb får 3000 kr. Nada! Inte säljer de fler datasystem för det.
Jag skrattade verkligen när en bekant som har en firma som säljer stickmaskiner fick frågan om sponsring. På vilket sätt trodde (fotbolls-)klubben att hon och hennes företag skulle kunna sälja fler stickmaskiner genom att ge klubben pengar. Vicken tankevurpa!
Hahaha
Det verkar som om folk tror att företag har en massa pengar som bara väntar på att bli utdelade.
Det är mycket troligare att ni får napp om ni vänder er till vänner och bekanta eventuellt lokala småföretag.
Förklara exakt vad företaget skulle vinna på att ge er pengar/saker.
Vår ridklubb fick lite presentkort från en lokal hästaffär genom att säga att om vi får presentkort för 100 kr kommer vinnarna säkert köpa för 200 kr ytterligare.
Vänner är de bästa att be, de kan tigga ihop lite grejjer från sina resp. företag/arbetsgivare bara för att de vill vara snälla.
Frasse