Spontanbesöka Norge? Fina dagsvandringar?

Tack! Ska kolla upp Besseggen. Hört talas om den men inte vetat om det går att göra på en dag. Preikkestolen verkar häftigt (vi kan stanna på vägen så gör inget stt det är långt) men får ju gärna fler tips. Så besseggen ska jag kika på! Höjdrädd... är det farligt eller är det bara högt? Innebär det klättring?
Det är ett par passager där man får använda både händer och fötter och kravla lite. Men inte värre än att norska barn och pensionärer traskar förbi en.
Min sambo har höjdskräck och tyckte det partiet var rätt läskigt. Men det gick ju.
Min tioåriga tibetanska terrier tog sig fram.
 
@escodobe Toppen, tack! Låter smart att börja vid Memburu för vår del. Nu har vi googlat lite och även tänkt om vi kanske ska ta oss upp mot Åndalsnes och vandra vid Romdalseggen, åka Trollstigen och så.

Typ åka till Oslo, sen Besseggen, åndalsnes och sist romdalseggen vandring och sen stanna till vid Oslo eller annan ort på väg hem... Blir kanske uppemot en vecka men är helt okej egentligen. Vad tror ni med erfarenhet av Norge om detta?

Tyvärr ska det regna i flera veckor framöver så vet inte hur kul det är då egentligen...
 
@escodobe Toppen, tack! Låter smart att börja vid Memburu för vår del. Nu har vi googlat lite och även tänkt om vi kanske ska ta oss upp mot Åndalsnes och vandra vid Romdalseggen, åka Trollstigen och så.

Typ åka till Oslo, sen Besseggen, åndalsnes och sist romdalseggen vandring och sen stanna till vid Oslo eller annan ort på väg hem... Blir kanske uppemot en vecka men är helt okej egentligen. Vad tror ni med erfarenhet av Norge om detta?

Tyvärr ska det regna i flera veckor framöver så vet inte hur kul det är då egentligen...

Låter som en bra plan. Se till att ha bra kläder och skor bara.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har fått för mig att jag vill se norska fjällen nästa sommar. Men jag kan inte vara hemifrån mer än max 2 nätter pga katt som måste...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: MissFideli
·
Fritid Hej, vi hade en plan att åka till Norge i sommar, bila och vandra. Men det blir ju TOKDYRT, så nu tittar vi på Sverige istället. Var kan...
Svar
10
· Visningar
1 098
Senast: ptr
·
Äldre Jag fyller 30 till sommaren och vill fira min födelsedag uppe i fjällen. Har själv varit och vandrat en hel del i svenska norra...
Svar
15
· Visningar
1 753
Senast: Ainon
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp