Spontanomstarter

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Cogita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 758
C

Cogita

Är det någon som vet vad man kan göra åt en dator som startar om sig själv spontant ibland? Första gången trodde jag att jag kunde ha kommit åt omstartsknappen men nu har det hänt ganska ofta och jag är säker på att jag inte har tryckt på någonting.

Sv: Spontanomstarter

Börja med att kolla alla kablar.. så dom sitter i och inte glappar..
Om inte windows ger ett felmedelande och sen startar om utan datan bara tjoff och startar om.. så kan det bero på hårdvaru fel.. alltså fel på någon av komponenterna i datorn.. Men det kan även vara så lätt att den är för dammit innuti helt enkelt.. och fläktarna inte kan kyla ordentligt.. och då startar den om av överhättning..

Hmmm... Det kan säkert hända att det är dammigt innuti med tanke på hur resten av rummet ser ut :o
Ska kolla upp det här, tack för svaret!

Min gamla härk startade om lite hur som haver när det var trångt inne i lådan och en kabel klämde på RAM - minnet så att det glappade...

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 293
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
155
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka