sporrar förbjudna enligt lag i sverige?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BeastieBabe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 330
B

BeastieBabe

har det någonsin gång varit så?
har fått ett påstående om att det varit så ett tag.. men är mycket skeptisk till detta, så jag fråga här istället.. är det någon som vet?
behöver svar snabbt.. :D

Sv: sporrar förbjudna enligt lag i sverige?

Har jag inte hört nått om :) Och då är ju vääääldigt många tävlingsryttare olagliga och polisen har jag då aldrig sett ingripa :p

Jag tycker inte de ska förbjudas, inte hört nått om det heller! Men att det ska vara förbjudet att ha vissa typer och att de är vinklade uppåt på tävlingar! (asså, att folket har sporren så den inte sitter "rak" utan pekar uppåt!)...

Jag har hört att westernsporrar med vassa trissor är förbjudna, och det kan säkert stämma. Går väl under onödigt lidande eller något.

jo.. detb är dom nog.. likaså att man inte får ha westernsporrar på dressyrtävlingar också.. men sporrar i allmänhet verkar absurt att förbjuda egentligen.. dom är juh till stor hjälp om dom används rätt..

Sporrar är förbjudna när man tävlar distans. Där får man inte ha någon form av sporrar.
// Linda

jag menade sporrar överlag.. precis som hmm narkotika, som alltid är förbjudet..

Liknande trådar

Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 393
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 219
Senast: super
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 161
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort... 2
Svar
28
· Visningar
3 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka