• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tusen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 189
T

Tusen

Hur hårt ska man spänna fast dem på skon?
Hur ska man spänna fast dem på skon? Så att den "lösa snutten" på sporremmen sitter utåt-neråt?
Någon som kanske har en bild på en korrekt fastsatt sporre?

Tacksam för svar! :bow:

JA du.. när jag sätter på mig mina sporrar så har jag spännet mitt på foten och jag spänner så att den lösa remmen blir utåt. Sen skall man ju inte spänna så hårt så att foten somnar... har gjort det misstaget.

Tyvärr kan jag inte bidra med någon bild. men jag kan ju alltid tala om hur jag spänner mina sporrar :)

Jag spänner det så "flärpen" är utåt nedåt, lite lagomt hårt. Inte så löst så de dinglar, men heller inte så hårt så foten somnar som vissa verkar lyckas med :D
Så pass hårt att det känns bra helt enkelt!

Jag tycker den ska kunna "fjädra", men egentligen behöver du väl inte spänna hårdare än att den sitter kvar på stöveln/skon.
Höjden beror lite på vilken häst du rider, spännet bör sitta på utsidan så att den inte nuddar hästen (och flärpen kan väl sitta utåt neråt).

Liknande trådar

Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
558
Senast: Efwa
·
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
381
Senast: misswilma
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka