Sporrar???

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare My Beauty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 440
M

My Beauty

jo hur långa sporrar får man ha på tävling på häst?

ponnyn måtten som är max är ju cm men har häst-sporrarna något max mått???

Sv: Sporrar???

men får man har såna flatside sporrar... hade nämligen tänkt att köpa ett par såna på H**KS.. eller ett par 30 mm vanliga sporrar....

Får man ha flatside på dressyren?

om man kollar på http://www.stallbacken.com/ så står det såhär:
"Sporrar av metall, som skall bäras rättvända. Sporren skall vara rak eller mjukt böjd nedåt och peka rakt bakåt från mitten av sporren. Om hjulsporrar används skall trissorna kunna rotera. Sporre med rund hård plastkula och sporre utan utskjutande del (dvs 0 mm långa) är tillåtna. På Lokaltävling eller framridning behöver man inte ha sporrar. Sporrar får inte vara konstruerade så att de kan såra eller sarga hästen. På ponnytävling skall sporrarna dessutom vara trubbiga och max 15 mm långa."

då borde sånna sporrar vara tillåtena

tack så mkt för det mkt bra svaret... då blir det H**ks nästa...

Men vad rider ni med för sporrar om ni rider med sporrar?

Ta och investera i ett TR nästa år också, där står allt du behöver veta...(och det du intygar med ditt gröna kort).

Jo jag hade ett men det försvann... tappade nog det..
men ska beställa en tr nästa år igen..

En liten fråga.
Hur långa är h**ks flatside sporrar, funderar på att beställa.

Liknande trådar

Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
12 171
Senast: Hedwig
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Från januari 2025 har nya regler införts i flera brittiska ridsportorganisationer. De nya reglerna syftar till att prioritera...
Svar
0
· Visningar
265
Senast: Gunnar
·
Dressyr Sandra Sysojeva har lagt ut denna film på insta, där hon rider med halsring och utan sporrar i piaff och passage. Hoppas fler...
Svar
0
· Visningar
574
Senast: Rosett
·
Hemmet Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan...
Svar
7
· Visningar
572
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka