Det är inte att det inte går att säga upp platsen, terminen är ju betald för både vanlig lektion och hopp- special.
Dottern älskar hästarna där, i övrigt struntar hon i stället. Hon skulle aldrig sätta på sig sporrar eller rycka i munnen, även om ridläraren skulle säga det.
Hon är där för övningarna och hästarna.
Övrigt varför det inte är för våran familj möjlighet att avbryta där just den här terminen har ingen med att göra.
Låter mer som att ni förlorar pengar om ni slutar rida och inte att det inte går att sluta, viljan finns helt enkelt inte.
 
Senast ändrad:
Det är inte att det inte går att säga upp platsen, terminen är ju betald för både vanlig lektion och hopp- special.
Dottern älskar hästarna där, i övrigt struntar hon i stället. Hon skulle aldrig sätta på sig sporrar eller rycka i munnen, även om ridläraren skulle säga det.
Hon är där för övningarna och hästarna.
Övrigt varför det inte är för våran familj möjlighet att avbryta där just den här terminen har ingen med att göra.
Om ni tänker fortsätta rida där och därmed fortsätta stötta verksamheten, så tycker jag att du ska sluta snacka skit om den. Det blir väldigt skevt och illojalt.
 
Om ni tänker fortsätta rida där och därmed fortsätta stötta verksamheten, så tycker jag att du ska sluta snacka skit om den. Det blir väldigt skevt och illojalt.
Du har inte lyssnat. Vi bryr oss om hästarna oerhört mycket, så mycket att vi ryktar flera efter att dottern har ridit. Ridlärarna har uppmärksammat att flera ser bättre ut och är tacksamma. I övrigt struntar vi fullständigt i ridskolan, om det är så att det verkar illojalt så får det vara så.
En betald termin avbryter man inte hur som helst. Struntar fullständigt i vad ni sedan anser om mig osv, bara för att jag inte berättar allt. Ridskolan finns och problemen finns, hur hösten blir får tiden utvisa.
 
Det är inte att det inte går att säga upp platsen, terminen är ju betald för både vanlig lektion och hopp- special.
Dottern älskar hästarna där, i övrigt struntar hon i stället. Hon skulle aldrig sätta på sig sporrar eller rycka i munnen, även om ridläraren skulle säga det.
Hon är där för övningarna och hästarna.
Övrigt varför det inte är för våran familj möjlighet att avbryta där just den här terminen har ingen med att göra.
Ser att du inte verkar ha läst allt jag skrev. Det är väldigt vanligt att man säger upp sin plats på ridskolan och slutar när terminen är slut, just pga att man oftast redan har betalat för hela terminen. Inget konstigt med det.
Vissa ridskolor har uppsägningstid för att de ska kunna få in nya elever, bara att kolla upp vad som gäller för den ridskolan oftast brukar det stå på t ex. deras hemsida vad de har var regler kring det. Kan va värt att kolla upp nu om ni inte redan vet hur uppsägningen går till och rida terminen ut och sen ev sluta till sommaren, och hitta en bättre ridskola till hösten istället.
Tycker det låter som det vore bättre att byta ridskola till hösten om det nu är så illa på den nuvarande.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
701
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 576
Senast: iNHALE
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 740
Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp