Sporremmar vid stigbyglarna!

B

brosen

Nu så har jag fått mina sporremmar, men spelar det ngn roll om man har läder eller ''tyg'' när man ska sätta fast sporremmar mellan gjorden å stigbyglarna? Måste få in känslan av Vart skänkeln ska sitta?!!

;)
 
Sv: Sporremmar vid stigbyglarna!

Spelar nog ingen större roll, men jag skulle antingen ta läderremmar eller syntetremmar med plastspänne av dålig kvalitet så det går av så lätt som möjligt om du skulle fastna o ramla av. Helst skulle jag nog undvika syntet (eller vad de är gjorda av) med vanliga metallspännen, de borde vara de som går av sämst..
 
Sv: Sporremmar vid stigbyglarna!

Jag måste rida med sporremmar på min häst hon slår av en annars :crazy:
Jag använder alltid syntet med plastspännen och jag har en hoppgjord som har ett spänne på sidan, där i sätter jag den. Annars så bör du sätte den vinkelrätt till stigbygeln, den ska inte dras neråt eller uppåt utan sitta rätt in mot magen.
 
Sv: Sporremmar vid stigbyglarna!

spelar väl absolut ingen roll, är nog bara en estetisk fråga...själv kör vi med gamla hederliga balsnören;)
 
Sv: Sporremmar vid stigbyglarna!

smart! :idea: det ska nog jag testa (som har problem med skänkel som flyger o far :p )
 
Sv: Sporremmar vid stigbyglarna!

spelar väl absolut ingen roll, är nog bara en estetisk fråga...själv kör vi med gamla hederliga balsnören;)

Haha
-Vad smart, tänk om jag hade tänkt på de tidigare, då hade ja sluppe köpt ngr extra :d men aja, dom jag köpte kosta bara 18 kr, hehe
 
Sv: Sporremmar vid stigbyglarna!

Jag måste rida med sporremmar på min häst hon slår av en annars :crazy:
Jag använder alltid syntet med plastspännen och jag har en hoppgjord som har ett spänne på sidan, där i sätter jag den. Annars så bör du sätte den vinkelrätt till stigbygeln, den ska inte dras neråt eller uppåt utan sitta rätt in mot magen.

Vadå Slår av en? hmm?! de lät lite knepigt, förstår inte hur du menar:confused:
 
Sv: Sporremmar vid stigbyglarna!

Tänk på att det kan vara ganska farligt om du ramlar av, då kan fastna lättare.
 
Sv: Sporremmar vid stigbyglarna!

jo jag vet de, men aja, det går väll som de går då, men sporremmen har ett uruselt spänne så det kan nog åka upp ganska så lätt :P
 

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 245
Senast: mily
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
712
Senast: Cattis_E
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 498
Senast: verser
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
831
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp