Sportwashing i hästvärlden

@EZMK Men i vilken sport representerar förbundet utövarna? Helt ärligt nu alltså.
FIFA har ju alltid bara skott sig på sig själv och FEI känns exakt likadant. De är bara de i toppositioner som vill ha mer makt och tjäna mer pengar, de kan ju knappt agera i hästvälfärdssynpunkt. De har inte alls utövarnas intresse i tanken. Det var väldigt många som inte ville åka till Qatar och spela men vad ska de göra?
IOK är EXAKT samma skrot och korn. OS i Kina 2 ggr sen år 2000, Sotji... också ett skämt.
Nu kommer ju OS gå i lite mer demokratiska länder framöver, tack och lov. Paris 2024, Cortina 2026, Los Angeles 2028, Brisbane 2032.
Vinter OS 2030 är inte satt än.
OS om något borde ju skrotas en gång för alla. Snacka om reursslöseri av planeten liksom. Sedan är det precis som du säger de internationella moderförbunden ser ju först och främst om sina egna hus. Sist jag kollade var OS-ansvarige hos FEI en svenska..
 
Men även FEIs hantering av distansen där borta har väl varit.. lite mesig? De straffades dock ett tag, och nu har jag inte hört något på länge.. Tog inte svenska ryttare ställning och sa att de inte vill åka dit och tävla?
Förbundet tog beslutet att inte skicka ryttare dit under några kortare perioder. Ett fåtal ryttare tyckte det var bra, de flesta protesterade högljutt och menade att vi skulle åka dit och visa att man kan rida fort utan att riskera hästarna.
 
Förbundet tog beslutet att inte skicka ryttare dit under några kortare perioder. Ett fåtal ryttare tyckte det var bra, de flesta protesterade högljutt och menade att vi skulle åka dit och visa att man kan rida fort utan att riskera hästarna.
Så var det ja. Jag mindes bara det positiva tydligen..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp