spotify och youtube funkar inte?!

Messy

Trådstartare
Hemma hos mig funka min mac med bredbandsbolaget å en airport express. Har ALDRIG haft problem någon annanstans heller :confused::confused:

Så bor jag tillfälligt hos mamma och pappa. De har en bärbar å en stationär mac. När jag var husvakt förut så funkade inte spotify på pappas dator helt plötsligt en dag...
Testade mammas konto, men nä, trodde det var passwordet som strulade, så jag bytte, men nä...

Å nu när jag bor här för 2a gången så funkar det inte ens på min dator...
Här om dagen funkade inte ett länkat klipp från aftonbladet, men jag hade redan skickat det till en kompis, och för honom funkade det. Trodde först att länken blivit spärrad eller något...

Å idag, nä då funkar inte ett länkat klipp från buke.

Det märkliga är att vissa youtubeklipp funkar, men spotify har dött.

Kan det vara något i routern? Tror att de nyligen bytte operatör + att de har IP-telefoni numera. Men det bör ju inte påverka?

Känner mig sååå j*a oteknisk å då har jag ändå jobbat i en datorbutik i 5år :p

Sv: spotify och youtube funkar inte?!

Hejsan!

Ville kolla först om du kör med kabelansluten surf eller trådlöst?

Sedan ville jag kolla om du har kollat dina brandväggsinställningar. Dessa kan i vissa fall spela in. Det kan ju också vara att du behöver uppdatera Spotify programvaran eller drivrutiner till datorn, då dessa uppdateras med jämna mellanrum?!

Hoppas att detta kanske kan hjälpa dig lite?! :) Lycka till!

tack!

asså allt funka förut, å så "en dag"... men nu verkar spotify funka iaf... märkligt.

trådlöst, å mac...

Hej igen!

Om du fortfarande har problem med Youtube, kan du också kolla om du har uppdaterat din Flashplayer och Quicktime t ex. Du kan hitta deras hemsidor för nedladdning av program samt uppdateringar om du kör sökning via t ex Google. Detta kan eventuellt avhjälpa dina problem med Youtube.

Om problem skulle uppstå att du t ex inte skulle komma in på t ex Yahoo Mail, kan du alltid kolla detta med er internetoperatör, då de ibland har besked om eventuella åtkomstproblem som kan uppstå med hemsidor på nätet.

Hoppas att allt ordar sig för dig med Youtube!

MvH

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka