• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 72
  • Visningar Visningar 7 650
Sv: Spotify?

Alltså det är ju så sjukt bra men det fungerar inte på min dator... allting hänger sig så att jag måste trycka på datorns av/på-knapp för att stänga av den! Jag har Vista 64 bit, någon annan med samma problem?

Tyckte det var bra till en början, men nu har de ju börjat ta bort låtar :( Har haft flera artister på mina listor och nu bara är de borta. Problem med upphovsrätt och sånt, har jag hört. Så jag vet inte riktigt om Spotify är något som är värt att satsa på.

Jag tycker det är överskattat. Det finns i stort sett bara hitlistemusik och då kan man lika gärna lyssna på webbradio och slippa reklam. Men idén är bra!

Jag tycker det är överskattat. Det finns i stort sett bara hitlistemusik och då kan man lika gärna lyssna på webbradio och slippa reklam. Men idén är bra!
Kan inte rikgit hålla med om hitlistemusik, finns många artister/grupper som inte är med på hitlistorna..
Men det saknas musik, man märker att allt inte finns, tyvärr..!

Dom lägger ju till ganska många tusen låtar varje vecka, och det finns massor av musik, inte alls bara massa topliste-skräp..
Kan inte se varför webbradio skulle vara bättre än Spotify?

Jag tycker det inte finns så mycket kul musik i alla fall.. Och då menar jag inte bara indiemusik. T.ex. the knife, moneybrother, a camp... Finns massor av "stora" svenska artister som saknas.

Webbradio är bättre för att man slipper reklam och mina ögon är det ungefär samma musik som som finns på spotify som på vanliga webbradiokanaler. Men visst. Det är ju kul att kunna göra playlists och välja musik själv, så för den som gillar spotifys utbud så är det ju kanon. Jag hör inte till den skalan, även om jag i och för sig har lyssnat på något enstaka album där som jag faktiskt har velat lyssna på.

The Knife, Moneybrother, A Camp, bob hund, Timbuktus senaste, Anthony and the Johnsons, somligt från Ane Brun, Ayesha, Beatles, SUMO, Franz Ferdinand, mycket från Manu Chao. Osv. Osv. Och då är det ändå stora/relativt stora artister. Lyssnar man på lite smalare kan man säga tack och adjö.

Jo det är väl möjligt att utbudet på ganska många artister är bristfällig, men det finns samtidigt så mycket musik utöver det också!
Nu lyssnar jag väl ganska mycket på "stora" artister/band, men det är ju absolut inte hitlistemusik för det..

Jag tycker inte man kan göra annat än att berömma detta fantastiska program, som tillhandahåller gratis musik lagligt!

Vart finns webradio utan reklam??

Jag tycker nästan det är mer reklam på webradio än vanlig radio? speciellt när man startar den, det är 2 min reklam innan det ens har börjat

The Knife, Moneybrother, A Camp, bob hund, Timbuktus senaste, Anthony and the Johnsons, somligt från Ane Brun, Ayesha, Beatles, SUMO, Franz Ferdinand, mycket från Manu Chao. Osv. Osv. Och då är det ändå stora/relativt stora artister. Lyssnar man på lite smalare kan man säga tack och adjö.

Fast betydligt mindre artister än så finns det ju visst på Spotify! Och själv hittar jag både A Camp och The Knife i Spotify.

Jag saknar också en del musik. T.ex. Ani Difranco som gjort typ 30 skivor, på Spotify finns bara 5 låtar kanske.

Fast på mitt spotify finns massor med Antony and the Johnsons och alla Ane Bruns skivor (+ massa live) så de kanske har utökat med de artisterna. Beatles vet jag handlar om att de inte har fått tillstånd till att ha deras musik där (och så är det även med många, många andra artister) så det är ju jättetrist.

Fast betydligt mindre artister än så finns det ju visst på Spotify! Och själv hittar jag både A Camp och The Knife i Spotify.

Ja, fast det är ju bara en skiva från A Camp (och jag antar att de gjort fler?) Och The Knife som kommer upp i Spotify är inte det svenska bandet som jag tror Dasjenka syftar på.

*kl*

Jag är helt upp över öronen fascinerad av Spotify. För mig som 60-talist så är det en guldgruva till musik som spelades när jag växte upp och musik var livsviktigt. Musik som inte spelas i radio längre och somliga plattor har jag jagat nästan överallt efter att få tag på. Jag njuuuuuuuuter! :D

Så att påstå att det är en smal strimma av histlistemusik som går att finna på Spotify är inget annat än en lögn. Spotify ären guldgruva.

(Jag har gratiskonto via en invite, och reklamen som kanske är 30 sek efter var tionde låt, stör mig inte det minsta)

Jag tycker också att Spotify är värt "allt beröm", för tanken är SUPER och jag tycker det är kanon att kidsen kan lyssna strömmat istället för att ladda ned illegalt eftersom jag själv tar avstånd från illegala nedladdningar av musik.
Däremot kan jag säga att "nyhetens behag" la sig ganska snabbt för mig jag märkte hur mycket av "min" musik som saknas, så det känns inte som att Spotify är för min målgrupp. Jag lyssnar mest på album om och om igen. Jag gör inte playlists med favoritlåtar. Bara en sådan sak gör att Spotify inte alltid är helt användbar för mig. Dock har jag haft Spotify ett tag och jag märker nu att somligt av det som saknats förut har dykt upp nu och det är ju bra!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 413
Senast: Kajsalisa
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 292
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
997
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
414
Senast: Lavine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka