Språngrullastatistiken fortfarande missvisande?

Sv: Språngrullastatistiken fortfarande missvisande?

Det är ju Flyinge som står som hingsthållare.

Det är också Flyinge som fakturerat mig för skicket.

Är det en fråga om för många kockar i samma soppa? Uppenbarligen vet ju en eller flera hos hingsthållaren att detta stoet blivit inseminerat, med vilken hingst, när och på vilken seminstation.
 
Sv: Språngrullastatistiken fortfarande missvisande?

Det är ju Flyinge som står som hingsthållare.

Ja det vet jag. Men frågan är ju hur seminstationen har agerat. Flyinge vet ju vart de har skickat sperman såklart. Men hur vet de vem de ska fakturera?

Vänta nu... på Flyingehingst måste du anmäla "på papper" va? Jag gjorde faktiskt inte det med min Flyingehingst som jag använde i år (det blev så bråttom så jag bara beställde). Detta är intressant. Jag har ju fått faktura från Flyinge på mitt språng, de uppgifterna måste de ha hämtat från språngrulla för de finns ingen annan stans. Men på ditt bör de ha hämtat uppgifterna från din anmälan till seminstationen?
 
Sv: Språngrullastatistiken fortfarande missvisande?

Ja det vet jag. Men frågan är ju hur seminstationen har agerat. Flyinge vet ju vart de har skickat sperman såklart. Men hur vet de vem de ska fakturera?

Vänta nu... på Flyingehingst måste du anmäla "på papper" va? Jag gjorde faktiskt inte det med min Flyingehingst som jag använde i år (det blev så bråttom så jag bara beställde). Detta är intressant. Jag har ju fått faktura från Flyinge på mitt språng, de uppgifterna måste de ha hämtat från språngrulla för de finns ingen annan stans. Men på ditt bör de ha hämtat uppgifterna från din anmälan till seminstationen?

Ja, vi fyllde i papper, sedan ringde seminstationen till Flyinge när det var dags för seminbeställning.

Jag hade passet med mig första gången och det kollade de, samt att hästens härstamning fylldes i på pappret, mitt namn och adress.
Sedan hade någon av bara farten lyckats skicka MITT namn till hingstägaren, så han från seminstationen fick inte med sig "min" låda första gången. Det fanns ett paket från England, men det var inte adresserat till seminstationen, så jag fick åka till depån och lösa ut paketet :angel:
 
Sv: Språngrullastatistiken fortfarande missvisande?

Nu är jag trött och har migrän men det är väll inte fel på Språngrulles statistik om hästen inte blivit inlagd och Flyinge rapporterar väll bara de ston som står på språngrulle ? Typ :)

Dock är det ju inte språngrullas fel ?

Mitt sto står med 2 gånger både på Ampere och på Bellagio . Tog sig med Ampere men resorberade - och Är dräktig med Bellagio på 78 dagar + .

Så det stämmer ju ,men frågan är om hon även räknas på Språngrulla som två ston så att säga i statistiken över antal betäckta ston ? iof utan för ämnet ;)



Mia
 
Sv: Språngrullastatistiken fortfarande missvisande?

Tämligen säker på att bara första betäckningen räknas!
 
Sv: Språngrullastatistiken fortfarande missvisande?

*KL*

Är det någon som hittat några speciellt intressanta betäckningssiffor/data som är intressanta att dela med sig av för oss som inte orkat gå igenom alla? :)
 
Sv: Språngrullastatistiken fortfarande missvisande?

Tämligen säker på att bara första betäckningen räknas!

Du menar att du är säker på att hon räknas endast som ett sto fast hon finns med på 2 hingstar ?
Alltså i statistiken över antal betäckta ston ?

Mia
 
Sv: Språngrullastatistiken fortfarande missvisande?

Tidigare i det gamla räknades stoet två gånger om det var konstaterat på 30 dygn.
 

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 873
Senast: ginnies
·
Avel Förra året införde de en ökande kostnad för varje månad fram till årsskiftet man väntade med att sända in passunderlagen på sina föl ...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
10 687
Senast: Masse
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 010
Avel Historik: 2010 Betäcktes som fyraåring, dräktig i andra brunsten 2011 Fölade på ganska exakt utsatt datum, en normal förlossning...
2
Svar
22
· Visningar
3 302
Senast: sona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp