Sprätta bort brodyr?

dressyrteamet

Trådstartare
Har ett nytt mias schabrak med brodyr med hästens namn. Men jag vill ha det schabraket på en annan häst. Går det att sprätta bort namnbrodyr så att det ser bra ut eller förstör man hela schabraket?

Sv: Sprätta bort brodyr?

Den enda risken är väl att schabraket kan vara mörkare under namnet, då det inte har tvättats eller blekts något. Och eventuellt att det blir märken efter stygnen...

Jag har sprättat på två vita schabrak, är det färgat och inte sprillans nytt kommer det garanterat vara mörkare under texten.
Mina är tvättade men inte använda sedan jag sprättade, tittar man nära kan man se lite små märken här och var.

Jag har lite tips om du bestämmer dig för att sprätta :D

Om det skulle se galet ut så får du väl brodera över med något nytt istället :D

Om det har någon betydelse så är det vitt och texten är guldtråd. schabraket är använt fyra ggr och är tvättat. Tar gärna emot tips :)

De gamla sömhålen kommer alltid kunna anas, men visst funkar det att sprätta. Använd sprättkniv på baksidan.
Blir det inte snyggt kan du ju alltid brodera dit ett annat namn eller motiv i stället.

Sprätta på baksidan. I mitten av varje bokstav går en tråd på baksidan, ofta i annan färg än själva brodyren, sprätt av den på ett par ställen så kan du sedan bara lossa själva brodyrtråden i en ände av bokstaven och dra i den på framsidan så repar nästan hela upp sig, blir bara fästen kvar. Var försiktig kring sömmarna till rutorna på schabraket!

Liknande trådar

Utrustning Erfarenheter av Piuma Feather Light upphöjande pad från Acavallo? Gör den någon skillnad? Bra stötdämpning och bra luftflödessystem...
Svar
0
· Visningar
146
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 241
Senast: Reshästen
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
619
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?