Sprenger Dynamic RS

Sv: Sprenger Dynamic RS

Någon som provat detta bett? :)

Nope, men det är det bett (av ledade tränsbett) jag tror är det mest skonsamma man kan stoppa i en hästmun... Kommer definitivt köpa ett sådant sen (när pållen är inköpt).

Funderar på att prova på hästen. Tror han skulle tycka om det. :)

Ja jag funderar också på det. :) Men skulle gärna höra hur det funkat för andra, det kostar ju några slantar... :p

Ska jag ha tredelat så kommer det vara ett sådant, verkar mkt väl genomtänkt :)

Tyvärr inga erfarenheter att bidra med dock :(

Jag är oxå lite sugen på det där :) men min häst trivs egentligen inte på tredelat så jag vet inte om jag vill chansa, det är ju några kronor.

En kompis har det till sin ponny och han trivs väldigt bra på det.

Jag har ett o min pållis trivs bra på det. Använder det inte längre då hon blir ganska stark på det, bättre med ett smalare.
Men jag tycker att bilden missvisar lite, bettet tar inte stopp där som det ser ut som, utan är helt vikligt som ett vanligt bett.

Jag hade ett till min förra häst, och han trivdes på det. Ett bra bett absolut! :D Ska prova det sen på nya också, det är väldigt mild och så.

Jag har det, både på ponnyn och på halvblodet jag rider!

På ponnyn är det ingen jätteskillnad, men han har heller aldrig haft problem med bett eller sånt. Han gillar de mesta :p

På halvblodet som var väldigt tjaffsig i munnen gjorde det ENORM skillnad! Blev mycket stabilare o stadigare på det än på sitt vanliga. Hon har varit svår att hitta ett bett till. Tjaffsar mer eller mindre med det mesta men detta har funkat bra! :idea:

Så båda som jag provat på verkar trivas bra på det.

har funkat kanon bra på båda unghästarna.

den ena är lite mer tillbaka dragen och jätte känslig i munnen, har funkat jätte bra, fått ett annat respons i handen. En mer avslappnad känsla

den andra är hetlevrad och stark som fan, förut red jag honom på ett kombinationsbett men byte till det här efter att ha sett hur de verkade på den andra och det har funkat. inte lika hängig och dragig.
Blir inte samma dragkamp innan hindrerna, verkar ligga ganska bekvämt

har en "hård" häst och en känslig och båda trivs bra på bettet !

Liknande trådar

Utrustning Någon som har testat Sprengers ”nya” bett Satinox? Vad tyckte hästen? 😊 Extra intressant om man även har testat deras Dynamic på samma...
Svar
4
· Visningar
506
Senast: Mirtai
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 200
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 231
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025