Bukefalos 28 år!

Sprengers säkerhetsstigbyglar

Ett tips bara, eftersom de är så dyra: Låna ett par och testa först! :idea:

Jag har problem med knäna, och var nästan beredd att lägga de 1300:- på ett par Sprenger. Tur att jag fick tillfälle att låna ett par innan, för jag fick precis lika ont av dem som av vanliga... :crazy:

Kan bara rida i stigbyglar som har "stigläderhålet" sitter lite närmare hästen, alltså inte mitt på stigbygeln. :p
 
Ett tips bara, eftersom de är så dyra: Låna ett par och testa först! :idea:

Jag har problem med knäna, och var nästan beredd att lägga de 1300:- på ett par Sprenger. Tur att jag fick tillfälle att låna ett par innan, för jag fick precis lika ont av dem som av vanliga... :crazy:

Kan vara en bra idé! Ska se om det finns någon som har ett par som jag kan få låna. :)

Kan bara rida i stigbyglar som har "stigläderhålet" sitter lite närmare hästen, alltså inte mitt på stigbygeln. :p

Intressant. Hur blir belastningen mindre när det sitter närmare hästen??
 
Hehe...Fråga mig om såna saker... :confused: ;) :angel:

Allt jag vet är att de funkar. Man får ju ett jämnare tramp i stigbygeln, eftersom fotplattan har samma vinkel som foten när den hänger rakt ner från hästen. Det kanske har med det att göra? :)
 

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
611
Senast: Ray
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 764
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp