spricka i griffelbenet

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare _hekla_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 556
H

_hekla_

hej har för ca 4 veckor sen fått beskedet om att min häst har fått en spricka i griffelbenet. hon ska snart upp och röntgas igen för o se hur läkningen går. är de någon annan som hafft detta problemet? och hur lång tid tog de för er att få era hästar i ridbar form igen?

Sv: spricka i griffelbenet

Stallägarens häst tror jag bröt griffelbenet julafton -05. Det opererades bort och hon hade boxvila till början på februari tror jag. Någongång i mars började de rida. Skritt korta stunder på rakt spår ganska länge. Därefter trav rakt fram osv. Tror de var igång skapligt på nått halvår (från själva brottet).
Nu hoppas hon och allt igen. Dock ingen tävlingshäst så höjderna är ju inte direkt 130 i vilket fall. Något man fick räkna med var en kronisk svullnad på kotan tror jag. inte mycket men den är lite störra än andra och mer gallig tror jag också.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 201
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 232
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 160
Senast: MayGrace
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
488
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka