Spruckna nagelband

@sthu: Testa kådsalva för tassar, det finns på många djuraffärer. Särbon använder den till alla småsår. Den är ju lite kletig men du kan ju ha den som nattkur tillsammans med tunna bomullshandskar.
Ska kolla in det.

Jag kan inte sova med handskar (eller sockar). Det är jättekonstigt, men jag sover så dåligt med nånting på händerna :o
 
Olja gjord för naglar!
Depend t.ex. ha en bra.

Blir det kladdigt penslar du på för mycket. Bara lite grann och sedan masserar du in den. Och bara på och runt nageln. Ungefär som när man målar nagelack.

Ska kolla på depend.

Jag har tagit en liten droppe, mindre kan jag inte ha på..
 
Ska kolla på depend.

Jag har tagit en liten droppe, mindre kan jag inte ha på..
Riktig nagelolja kryper in och är inte kladdig alls. Det tar bara ett par minuter innan den har absorberats så hur den kan vara kladdig övergår mitt förstånd. men det kanske inte är nagelolja du använt? Annan olja är antagligen för tjock i konsistensen?
 
@sthu Jag har fruktansvärt torra händer året runt, ffa fingrarna och nagelbanden och har provat vad som känns som tusentals produkter i alla prissegment men kommer ändå tillbaka till Atrix (Soft Protection Cream) Aloe Vera varje gång. Märket har andra varianter också som inte alls fungerar på mina händer men aloe vera-varianten är guld.

Har du inte provat den innan så kanske det kan vara något? Billig och absorberas snabbt.
 
Jag använder alltid Bephanten salva när jag har hudproblem. Det började jag med min dotter var bebis, och nu 11 år senare finns den fortfarande alltid i mitt badrumsskåp.
 
Riktig nagelolja kryper in och är inte kladdig alls. Det tar bara ett par minuter innan den har absorberats så hur den kan vara kladdig övergår mitt förstånd. men det kanske inte är nagelolja du använt? Annan olja är antagligen för tjock i konsistensen?

Nä, det har inte stått specifikt nagelolja men det har ändå varit oljor som ofta säljs som just nagelolja.

@Septicemia och @susanne tack för tipsen, men jag vill som sagt inte använda mineralolja. Bephanten fick jag av en läkare en gång, för eksem. Det blev tretton resor värre än den..

Jag har inga problem med torra händer, det är bara nagelbanden som tar stryk.
 
Använder nu Essies nagelolja, tidigare OPIs ena. På mig funkar Essies nog aningen bättre.

Tillägger att bäst resultat för nagelbanden, får jag om jag smörjer händerna med handcreme. Jag är inte alltid torr om händerna, men får ändå hjälp med naglarna.

Och till motsats från någon ovan, så spricker mina mer om jag klipper ner dom. Beror nog på hur ens nagelband är uppbyggda.
 
Nä, det har inte stått specifikt nagelolja men det har ändå varit oljor som ofta säljs som just nagelolja.

@Septicemia och @susanne tack för tipsen, men jag vill som sagt inte använda mineralolja. Bephanten fick jag av en läkare en gång, för eksem. Det blev tretton resor värre än den..

Jag har inga problem med torra händer, det är bara nagelbanden som tar stryk.
Honung blandat med havtornsolja och sedan lägger du lite bivax ovanpå. Det gör susen på djupet. Du får sitta med det ca 15 min som en mask men kan sedan torka bort vaxet och ev överflöd. Hjlöper på alla sorters sprickor, Jag kan bli så torr varenda led blöder på händerna… Undviker också Petrolatum osv samt silikon för det bara stänger in förutom dess ursprung.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
950
Senast: tott
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: Angel
·
Samhälle Så var det dags för den årliga plågan och ångesten hos våra fyrfota vänner över det helvete som fyrverkerier innebär. Hur förbereder ni...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
5 306
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 086
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Löss
  • Världscupsfinalerna
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp