Spyr, spyr och spyr!

A

adore

Är nästan så att man tror att hon är gravid eftersom hon oftast spyr på morgonen.
Vad finns det för anledningar till att katter spyr??

Hon är ju lite stressad ibland men det är inte alls mycket nu, men jag vet ju inte hur länge hon har varit det innan hon kom till oss.
Har tänkt att åka till vet. nu för så kan hon inte ha det men vad gör de där med henne?
Vill inte stressa upp henne för mkt.

Hon spyr om hon får annat än kattmat, men inte jämt.
Hon spyr av kattmaten och ibland kommer de ut hela.
Har en känsla av att hon äter bara för att äta och nästan trycker i sej mat.
Nu har vi bytt mat till IAMS. Hade Royal Canin innan men hon spyr av den nya med.
Fungerar den mat för känsliga magar man kan köpa hos vet?
 
Det låter som om hon spyr väldigt ofta. I så fall ska du definitivt ta henne till veterinären.

Min ena katt spydde i perioder. Delvis förmodligen för att han äter för fort, men delvis var det troligen nåt annat.

Vi experimenterade lite med olika torrfoder och ger honom nu Nutro Choice Complete Care. Till skillnad från exempelvis Royal Canin innehåller det inte fiskolja, och vi tror att han helt enkelt är lite känslig för fisk. När han inte får något som helst med fisk i så kräks han inte.

Men jag tycker att du först ska åka till veterinären. Din katt behöver förmodligen foder som är avsett för känsliga magar.

mandalaki
 
Ja skulle åkt t veterinären. Det akn ju va fel på magen, att den inte tar upp maten. Min katt har me spytt och även varit lös i magen, han kunde ligga o sova o så bara rann de ut i sängen, precis smo om han inte märkte det. Ja bytte kattmat o sen dess har det varit bra.
Men ja tycker du ska t veterinären eller kanske köpa hem olika burkar o testa om hon kanske tål ngt. Min katt blev dålig av Mjau-maten (det har han ätit i 5,5 år innan han blev dålig) Nu äter han Whiskas (som han hatade för 5,5 år sen)
 
hårbollar?kommer det upp när hon spyr?
karnsje hon äter för fort så hon spyr upp igjen?låter så när maten kommer upp igjen hel,min katt gör det.

men det säkraste är att ta en telefon till veterinären eller direkt ta henne dit å undersöka <saken.
lycka till
 
hon har ju knappt ngn päls och hon fäller inte heller mkt så hårbollar är det inte.

det kan gå veckor eller ett par dagar då hon inte spyr.
tydligen har hon gjort detta hos förra ägaren med.
annars bajsar och kissar hon normalt.
hon ser inte ut att ha ont i magen utan hon bara spyr rätt som det är efter att hon ätit och oftast är kattmaten hel.
hon får bara torrfoder...

men vet ni vad de gör hos vet??
ska självklart dit. blir i nästa vecka för nu har ju lönen kommit med.
 
Titta på IAMS innehållsförteckning. Är där fiskolja med?

Det låter väldigt likt min katt, och han slutade spy när vi skaffade Nutro-fodret. Sen gav vi honom sheba med lax som godis - och då hade han några spydagar igen (vi hade inte riktigt kopplat spyet till fisk då).

Om du är osäker på vet - ring först och beskriv hur ofta han spyr. Då kan du säkert få veta om du behöver komma in, och vad de i så fall gör.

mandalaki
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: annaovega
·
Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 525
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp