sqha`s framtida tävlingar

• Western
  • Trådstartare Trådstartare westernbiten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 90
  • Visningar Visningar 6 991
Sv: sqha`s framtida tävlingar

Krav på vaccination finns i alla fall så länge Svenska Ridsportförbundet är arrangör, eftersom det står i TR.

Så dyrt är det inte att vaccinera och hålla vaccinationsperioderna och i min värld är det en "grundgrej" som hästägare att se till att hästen har ett skydd.

Det är vaccinationskrav på Strömsholm, det var nog bara som så att sqha inte har tänkt på det och för strömsholm är det så självklart att de nog inte ens pratat om det.
Jag tycker att vaccination är en självklarhet faktiskt, fast jag är ju uppvuxen i den "vanliga" världen så det är väll inte så konstigt. Samtidigt om du ska utomlands och tävla så måste du ju vaccinera var 6:e månad, så egentligen är det rätt korkat att inte göra det :)

/Emmi

Fast Borås är ju ÄNNU längre bort för oss icke-Götalandingar:p

Det kan jag visserligen hålla med om, MEN det är bättre väg fram till Borås än vad det är på Grevagården.

Plus att om du har en icke hästintresserad famil med dig till tävlingen så finns det mycket i Borås som är kul för barnen, som djurparken, knalleland och ett av sveriges största äventyrsbad.

Plus att det är lätt för norskar och danskar att ta sig till Borås.

/Emmi

Hej!
WRN hade option på att köra SM ett år till, men avsade sig uppdraget eftersom dom kände sig slutjobbade. Orkade helt enkelt inte. WRAS gick då ut via info och sökte by arrangör, och SWR sade sig vara villiga att göra det och fick uppdraget.

/Mike

Finns det förslag på vart SM ska läggas än så länge? :)
Tänkte passa på att delta i år eftersom SWR är "min" klubb och då bör ju förläggas här omkring!

Det kan jag svara på.......

Klubben i Nyköping ansåg sig inte orka med att arrangera ett SM till, och SWR erbjöd sig att ta över.

Enbart därför hamnade SM i västra götaland igen.

Dina insinuationer är lite jobbiga.

/Mike - Tf Förbundsordförande WRAS

Ber om ursäkt om jag upprört dig över något och förstår inte ett dugg vad du menar med insinuationer.
Jag är endast nyfiken på hur man tänker, that´s it.
Varför dessa krav finns, vad som händer om det flyttas osv...men jag tar min okunskap och lämnar tråden och får leta svar på mina frågor någon annanstans.

Nu är SQHA Nationals 2009 på Strömsholm.

Det var ju bra att dom ändrat sig angående hanteringen och att man nu åtminstone får lov att ha hästen i repgrimma, även om det innebär införskaffning av ytterligare en grimma till varje häst... *suck*, men, men bättre det än kedja och bett!! Nu kommer vi inte att åka till nationals ändå p.g.a. andra saker, men det här är ju positivt för dom som kommer att åka! Fast jag håller tummarna att oktober tävlingen hålls i Borås :bump:

Haha, jo men dit åker jag ju på en timme, så då går det att åka framn och tillbaka t o m....Liiite svårt med en restid på 5-6 timmar:p

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Ramona
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 821
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 714
Senast: Gunnar
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så... 2
Svar
26
· Visningar
4 780
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V