ST-Dressage CC och Gaiter....Är ni lika nöjda ännu !!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 077
J

jjeg

Ja är ni fortfarande lika nöjda med dessa sadlar?Alla ni som beställde har ni fått era sadlar nu?
Vet någon nåt om leveranstiden idagsläget...

Sv: ST-Dressage CC och Gaiter....Är ni lika nöjda ännu !!

Det undrar jag med! Ska bestämt köpa en sådan när jag har vunnit på lotto! :D

Japps! Nöjdnöjd!

Sök på Heylans tidigare trådar, hon har lagt ut
bilder där...

Jag är jättenöjd med vår Dressage CC och det är hästen också. Skön, ligger bra och jag sitter stadigt trots diverse hyss. Hästen har fått bättre ryggverksamhet och ett otroligt steg (som var bra från början i o f s).

Hantverket är sisådär, där är en hel del grejor som jag (och de jag visat sadeln för) tyckt varit trist på en ny sadel. Men övervägande omdömet är positivt.

Jag blir nog eg mer och mer nöjd med min ju mer jag rider i den. Först så hade jag att jätteproblem med att sitta ner i traven, detta p g a hästens nya större rörelsemönster (tror att han ökade ryggaktiviteten med ca 100%). Men jag var jättesäker på att jag skulle lyckas sitta bättre ganska snart... Tji fick jag men efter att ha lagt ytterligare lite tid på att placera panelerna så hittade vi balansen och nu börjar det kännas riktigt bra! Så ja, jag är jättenöjd! Nu vill jag bara komplettera med en espaniola också... :D

det låter ju bra....är det ingen som var helt missnöjd och skickade tillbaka sadeln ;)

Tror att Ingela här på Buke har en begagnad, vilket i s f måste innebära att ursprungliga ägaren inte var nöjd... Hör med henne.

Efter mycket om och men så har jag nu min gaiter hemma, med rätt bomvidd. Den har varit på en tripp till Tyskland, på reklamation. Jag är jättenöjd med sadeln, men tyvärr inte hästen den var ämnad till.

Han är överdrivet känslig och pjåskig för minsta tryck vilket har gjort det nästan omöjligt att hitta en bomsadel han trivts med. Han går inte att rida barbacka. Den bomlösa ssadeln trivdes han inte alls med så jag gav upp efter några dagar. Min andra häst älskar däremot sadeln, så hon fick den i stället. På henne blir det sura miner när bomsadel kommer på. Men efter många års letande har jag funnit en bomsadel som ligger som gjuten på valacken, så nu är båda hästar nöjda och glada:)

Ja, det stämmer! Jag köpte min av Nikki o Fabian här på buke, exakt vad hon inte var nöjd med får ni ta med henne. Jag är nöjd i alla fall! Inte lika hård som en bomsadel, och jag börjar lära mig sitta ner i traven också. :D

Jag är nöjd med min sadel.
Den låg som en smäck när jag fick den. Då hade hästen vinterpäls. När han tappat den så blev däremot sadeln för vid och låg på manken. Så jag har böjt in järnet lite och nu ligger den bra igen. Kvalitetsmässigt tycker jag att man får vad man betalar för. Om man köper en sadel för 10 000 kr så är det ju inte bästa kvaliten. Men den kan säkert hålla många år för det.

Jag tycker att kvalitén är bra, lädret känns mkt trevligt och den är dessutom snygg! Jag har tävlat dressyr i min ocvh ingen la märke till att det var en bomlös, dock vart det bara en liten tävling...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: cassiopeja
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 922
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka