Stå själv på bete?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Lisaaa__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 719
L

Lisaaa__

Har ett SURT sto som inte accepterar andra hästar i hagen utan attackerar dem ibland men sparkar inte (oftast inte) eller liknande, det är som om hon vill ha all mat själv och den andra flocken står i ett hörn och hon inte ett annat utan ens kolla att det finns andra hästar i hagen. Eftersom hon är så sur och dem andra ägarna till dem hästarna hon går med inte tkr att det är någon ideè att ha henne med dem andra frågar jag nu, tror ni hon kan gå själv på bete i sommar? SJÄLVKLART har hon hästar runt omkring sig dygnet runt.

Tacksam för svar :)

Sv: Stå själv på bete?

Om ingen vill ha sin häst ihop med din så blir det ju lite "pest eller kolera"

Men om hon funkar ensam, så varför inte.

Sv: Stå själv på bete?

Min häst går ensam på sommarbetet.. Inga problem där..
Hade sällskap åt henne förra året.. Men sällskapet va bortjagat till andra änden av hagen hela sommaren.. Fick ställa ut vattenhinkar åt den andra i hagen då han inte fick dricka ur vattenkaret som stog vid grinden..

Liknande trådar

Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 983
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 897
Senast: Sel
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka