Stå still i transporten!!!!!

K

kakan79

Har någon något tips till hur man får sin häst att stå stilla i transporten?! Min häst står och skrapar och skrapar med ena frambenet hela vägen hem .Jag blir galen!
Kör sakta och mjukt men det hjälper inte.
 
Mycket mat? Det gillar min tjej....när vi åker hem t.ex från en träning är hon ofta jättehungrig!

Kokopelli Mana
 
. . . Min häst höll på att riva allt där va i transporten när han va ung...heeelt omöjlig.

Jag hade mellanväggen rättså brett för jag trodde det skulle ge honom lite större lugn så han inte skulle känna sig så pressad. Men när jag placerade den i mitten (där den ska vara) och hängde för fönstrena med skynken så han inte kunde se ut så stod han såååå tyst o lugn :D

vet inte om så kan vara fallet med din häst men TESTA att hänga för fönstrena i transporten (om ni nu har sådana :crazy:) så kanske han lugnar sig.. fungerade ju på min :D

Hur är han när han står uppbunden i stallet?? Håller han på likdant då?
 
När min häst för oväsen i transporten brukar jag göra en ganska hastig inbromsning (inte i 80km/timmen såklart. Det brukar hjälpa ganska omgående. Men som sagt gör det i relativt låg hastighet. Fick tipset av en av mina tränare och jag har testat på två av mina hästar och det funkar på båda.
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 874
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 838
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
840
Senast: BernT
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 398
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp