Stadiga krubbor

ASKAPLASKA

Trådstartare
Jag behöver två riktigt stabila krubbor, inte i plast utan i plåt eller nåt annat material som inte går att tugga i sig...
Finns det överhuvudtaget att få tag på och i så fall, är det nån som har det och vill visa bild på hur de ser ut?
Funderar på att gjuta i betong men vill ju ha dem på väggen och det går kanske inte riktigt inte ihop eller finns det nån idè även där?

Tacksam för idèer!

Sv: Stadiga krubbor

Ett alternativ är krubba som man kan fälla ut mot stallgången när den inte används, så det blir "en platt vägg" där krubban sitter istället för en krubba att gnaga på.
Ett annat alternativ är att ha ett bildäck med en "hink" som passar lagom inne i bildäcket, och ställa det i ett hörn i boxen tex.

Men det var ju inte svaret på vad du sökte :p
Tänk på att krubban ska vara lätt att göra ren :)

Sv: Stadiga krubbor

Ja! Sådana infällbara har jag ju sett, varför tänkte jag inte på det? Tack för tipset!
Tar dock gärna emot fler idèer!

Liknande trådar

Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 381
Senast: Capybara
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 429
Senast: Otherside
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 227
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka