"Stadigt" bra täcke till BoT ryggstycke

Constance

Trådstartare
Jag tänker under SHS köpa mig ett Back on Track ryggstycke till pållen. Jag tänker be svärmor sy fast det ordenligt i ett täcke. Men jag undrar bara vad för täcke?

Jag vill ha ett hyfsat tunt täcke så jag kan ha det under andra täcken (så som regn, vinter, stall osv.) utan att det blir för mycket.
Helst ska det väl vara kryssgjordar och bensnören på det så det inte glider om jag har det under t.ex. regntäcket.

Vad ska det vara för material? Fleece, bomull?
Ni andra som har använt BoT ryggstycke vad har ni sytt på det på för täcke?

Några tips?

Sv: "Stadigt" bra täcke till BoT ryggstycke

Bomull är bäst. Lätt att tvätta och tunnt. Fleece fastnar det bara en massa hår och spån på...

Okej, bomull var det. Men det är tillräckligt "stadigt"?

bomull, bävernylon, kombitäcke...dem vita med flagfärger.

Kan du inte använda ett stadigt sommartäcke i bomull?
Jag har ett i stallet som hade varit perfekt, vet inte hur jag ska beskriva det bara... Både kryssgjordar och svanssnöre, rejält bomullstyg, men inte tjockt (det är nog mest väven som känns rejäl).
Typ sommartransporttäcke? Har nog knappt använt det jag har faktiskt...

Ja det låter som en bra ide. Ska kika lite på internet och se vad jag kan hitta :D

*puttar upp lite*

Någon som har några mer tips? Någon som kanske t.o.m har gjort som jag har tänkt att göra?

Någon som har något bildexempel (eller namnet på märken) som kan vara intressanta. Så jag vet vad jag ska leta efter. Tyvärr så har jag en bit till närmsta hästaffärer så jag tänkte att jag kunde kolla på internet och så först..

jag hade köpt ett bot täcke istället, det har jag och det funkar kanon.

tycker att det verkar så klumpigt med ryggplattan..

mm, jag har funderat på det. Men det är väl egentligen priset som ställer till det. Jag kollar därför upp andra möjligheter.

Men i och för sig så kostar det lite grann att köpa ryggstycket och täcke + frakt :crazy: Hum, det tål att tänkas på.

Vad har du för täcke? Hur mycket kostade det? Bra passform?

nattacke.jpg

ett sånt här har jag, ganska tunt. bra på sommaren och på vintern har jag det ibland under innetäcket.

Är det ett sommartäcke?

Är nättäcket ungefär likadant fast i nät?
Är det någon skillnad annars? Med passform på häst och så? Eller kvalite?

sommartäcle vet jag inte, jag har inte på det ute men det är ganska svalt att ha under natten på sommaren, eller under ett täcke på vintern.

Nättäcket har jag ingen aning om vilket det är, så det kan jag inte uttala mig om,

passformen är bra, det är lite "stretchigt" , jättebra kvalitet tycker jag, har haft det i snart två år och tvättat det men ser som nytt ut! (tja nästan iaf)

edit; det är inga kryssgjordar, utan de går liksom bara rakt över, men det fungerar bra!

Jag hade mitt fastsytt i ett stalltäcke med ca 100g fyllning.

Men om du inte vill ha så tjockt hade jag satsat på ett rejält bomullstäcke.

sommartäcle vet jag inte, jag har inte på det ute men det är ganska svalt att ha under natten på sommaren, eller under ett täcke på vintern.

Nättäcket har jag ingen aning om vilket det är, så det kan jag inte uttala mig om,

passformen är bra, det är lite "stretchigt" , jättebra kvalitet tycker jag, har haft det i snart två år och tvättat det men ser som nytt ut! (tja nästan iaf)

edit; det är inga kryssgjordar, utan de går liksom bara rakt över, men det fungerar bra!
Eve: har du märkt nån skillnad sedan du börja använda täcket på din polle?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska till Hööks om någon vecka och shoppa lite och tänkte köpa ett vintertäcke. När det är snö så brukar min hund frysa när man går...
Svar
3
· Visningar
1 458
Senast: Hagstadius
·
Utrustning Hej Jag har ett liten fundering som ni kanske kan hjälpa mig med. Jag har nämligen inhandlat ett Back on track ryggstycke. Men det...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Jazza
·
Hästvård Tänkte unna hästen Back on Track till hans rygg men kan inte bestämma mig för om jag ska köpa ryggstycke o sy in i ett ylle täcke eller...
Svar
8
· Visningar
909
Senast: Snobben
·
Hästvård Ska klippa min häst snart för första gången. Hästen är 6 årig connemaravalack. Han står inne på natten i samma stall som ca 10 andra...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Robin1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka