Städa stallet

T

Trollsan

Snart är det dags att kavla upp ärmarna och börja städa undan vinterns skit!

Vad är ert bästa städtips för stallet?
Ex dammsugare till alla spindelnät.

Har ni något "super-medel" som snabbt och lätt löser upp skiten på väggarna?

Fram med alla goda råd!:idea:
 
Sv: Städa stallet

jag håller också på med vårstädning!

till boxväggar brukar jag göra varmt vatten och såpa, tycker det smutsen kommer av väldigt lätt. skrubbar med en skurborste (rotborste med kort borst).
:)

i år har jag även skrapat och målat om stallfönstret vilket gjorde stor skillnad. det fönstret var inte tvättat på år och dar.
 
Sv: Städa stallet

Ut med hästar, ut med bäddar och in med högtrycken. Om så krävs, hetvattenhögtryck. Efter det målning där det behövs.

Brukar avsluta med att virkona stallet.
 
Sv: Städa stallet

Ut med allt löst som hästar, bädd och annat flyttbart ;)
Sedan blir det ångtvätt av allt och det som ev inte går av då tas med högtryckstvätten.

Stallosan F på golvet om det ska vara hästar inne under sommaren efter rengöringen.
 
Sv: Städa stallet

Jag har hört mycket gott om målartvätt!
Funderar på att prova det i år, och avsluta med högtrycken.
Har tidigare använt såpa, tycker att det funkar men man får ju skrubba riktigt ibland.

Allt som sparar tid och arbete är guld värt!
 
Sv: Städa stallet

Ja, nog börjar det bli dax för storstädning i stallet.

Vi brukar högtryckstvätta och då lossar all skit. SKULLE det inte göra det så skurar vi med grönsåpa. Det luktar ju så gott.

Sedan låter vi det torka ordentligt innan vi bättra på med färg igen.

Stallet blir som nytt igen. :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 270
Senast: MML
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 366
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 222
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp