Bukefalos 28 år!

Ställa ut helkuperad hund född 2008-->

confetti

Trådstartare
Vilka länder får man ställa helkuperad hund i nuförtiden? (född efter första jan 2008)

Man får väl inte ställa alls i Norden?

Haha, har absolut noll koll, har ingen kuppad, är bara nyfiken :D
 
Sv: Ställa ut helkuperad hund född 2008-->

Har en bekant med 2 svenskfödda boxrar som är kuperade och på utställningar och tävlingar måste de ha med vetrinärintyg som beskriver när och varför de är kuperade.
De är far och son och bägge vid ca 1 års ålder slog sönder sina svansar så illa att hon fick tillstånd att kupera dem men vid varje uts. och tävling måste hon stå och förklara sig... Tror att de är ca 6 och 3 år..
 
Sv: Ställa ut helkuperad hund född 2008-->

Jag har väl för mig att man inte kommer få ställa kuperade hundar alls, oavsett om de är kuperade pga av skada eller importer? Vet inte när den regeln kommer börja tillämpas i så fall.
 
Sv: Ställa ut helkuperad hund född 2008-->

Det är en regel som säger att hundar födda efter
311208 får inte ställas ut, de får en extriörbedömning om så önskas, sen intet mer. De hundar som är födda innan, är fortfarande välkomna, de trillar ju bort allt eftersom tiden går och blir således mer och mer ovanligt att man ser dem, tills dagen kommer när ingen född innan de datumet lever.
Men jag vet faktiskt inte vilka fler länder som tillämpat denna regel.
 
Sv: Ställa ut helkuperad hund född 2008-->

Ah, så var det ja!
 
Sv: Ställa ut helkuperad hund född 2008-->

I Danmark och Finland får man inte ställa eller tävla alls och i Norge är det ok för hundar födda innan 2000.
 
Sv: Ställa ut helkuperad hund född 2008-->

Jag fick information fran Danmark nyligen som sade att hundar fodda efter den 1a Juli i ar, inte far stallas ut om dom ar kuperade. Alltsa ska hundar fodda innan dess i land dar det ar tillatet fa stallas ut.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 001
Senast: Farao
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 682
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 302
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp