Bukefalos 28 år!

Ställa ut "kuperad" wachtel?

movi

Trådstartare
Idag blev dottern och hennes killes hund,en wachtel lite för närgången på jakten..
Svansen blev krossad,veterinärbesök och operation,så nu är han kuperad lika kort som min riesen..

Får han ställas ut?
 
Sv: Ställa ut "kuperad" wachtel?

Har man bara med veterinärintyg så ska det nog inte vara några problem.
Vår wachtelhane blev påkörd som valp, med 'kobenthet' som följd på det benet, och det hade de överseende med eftersom vi hade läkarintyg :)
 
Sv: Ställa ut "kuperad" wachtel?

Se till att få intyget på "rätt" papper bara, om jag inte är helt ute ska det vara ifyllt på något speciellt formulär från SKK för att vara godkänt. Ring och hör med SKK eller kolla med kliniken om de vet.
Jag vet veterinärer som skrivit intyg på normala testiklar innan kastration (för eventuellt senare championat) på ett vanligt kopieringspapper i stil med "Jag XXX intygar att hunden NNN idag har kastrerats och befunnits ha 2 normala testiklar..." och detta är mig veteligen inte godkänt! Alla veterinärer tycks inte veta om det....
 
Sv: Ställa ut "kuperad" wachtel?

Är hunden född innan 2008.01.01 bör det inte vara några problem med ett intyg från veterinären. Är den född efter det kan man få deltaga på en utställning och få en bedömning på sin hund, sedan är det tyvärr kört oavsett orsak till kupering.
Så har iaf jag fattat det iaf.
 
Sv: Ställa ut "kuperad" wachtel?

det ska visst finnas ett undantag för en del eller alla raser i grupp 7. nu vet jag inte om wachtel ingår i dessa, men det var tydligen något med att det är så pass vanligt med jaktskador... fast detta kan ju vara det "gamla" undantaget... får kika på skk....
 
Sv: Ställa ut "kuperad" wachtel?

Ja, du har så rätt så! Grupp 7 verkar vara ett undantag från kuperingsregeln!
 
Sv: Ställa ut "kuperad" wachtel?

Nej,det gäller inte(undantaget),jag satt just och lusläste reglerna,men jag tror att vovven är född före 2008,och då tror jag att jag fattade det som att han får ställas med vet-intyg!

Regler är luddiga att läsa,lätt att tolka fel!

Dom får ringa SKK på måndag
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 696
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 410
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: JosephineR
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 492
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp