ställa ut

T

Tomaten

har en new foundlands tik som ajg skulle vilja ställa ut, hon är två-tre år(kommer inte i håg om hon fyller i maj eller augusti)men det står ju pappren.Vart får man tag på en ras standard?hur lär man sig att visa en hund.Nåogn bra bok ni känner till.Hur ska hon klippas, vad kostar det på ett ungefär hos en hundtrimm(heter så va, en hund"frisör")
ja allt som är nyttigt att veta inför en första utställning, har aldrig ställt ut en hund. :)
 
jo, får väl göra det. tänkte om det fanns någon visste här.
får jag ställa en dum fråga en handlinngskurs?va e de? :o :D
 
Ett tips kan vara att åka på en hundutställning som åskådare för att titta.
Gärna en där din ras ställs, då kan du kanske börja prata lite med några utställare (eller andra åskådare, det finns många som åker fast dem inte ska ställa själva och de kanske har lite mer tid för prat) och få lite råd.
En handlerkurs är jättenyttig!
Jag gick en först efter att jag ställt några år, men det var ändå väldigt intressant och lärorikt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 768
Senast: Saeta
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 046
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp