Stängsling - traktor, eller?

Sv: Stängsling - traktor, eller?

Här använder vi varken spett eller slägga eller traktor.

Vi har ett 'metallrör' med 'lock' i ena änden och 2 rejäla handtag på. Man trär helt enkelt denna över stolpen, lyfter upp en bit och slår ner ett par ggr. Är det lite mjukt i marken när man slår så går det jättesmidigt. Man slipper spräcka stolparna och det spelar ingen roll om de är smala eller tjocka.

Ha ha jag läste den andra tråden om stolpning först och skrev en hyfsad utförlig beskrivning av detta verktyg:D sen såg jag att det var flera här som har liknande!
 
Sv: Stängsling - traktor, eller?

*kl* jag trycker med traktorn! Underbart! Gjorde en hage på 1.5 hektar med enbart rejäla ekstolpar på ca två timmar förra helgen,och jag var inte ens svettig! I love it!
 
Sv: Stängsling - traktor, eller?

KL

Vi trycker oxå stolp med traktor. Fyller skopan med sand så det blir lite tyngd. Funkar super!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 262
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: cassiopeja
·
Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid...
2
Svar
34
· Visningar
4 835
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp