Bukefalos 28 år!

Stärka vänster galopp?

Csillag

Trådstartare
När jag galopperar på volt i vänster varv så faller min häst gärna in mot mitten och han är svår att ställa igenom i det varvet. Det förekommer även i trav men inte lika tydligt. Hur ska jag rida när det händer? Var är han svag och hur tränar jag lättast upp det?

Galoppfattningar är bra men finns det andra övningar?

Jag har ingen möjlighet att träna för tränare i dagsläget.
 
Sv: Stärka vänster galopp?

Om han faller in på v bog så är det H bak som han är klen i :)
Träna lite svaga H öppna och v sluta så att du aktiverar ett bakben i taget. Behöver inte vara mycket tärning men mest så att det är du son bestämmer vilket bakben som ska arbeta mest :)
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 597
Senast: Fiorano
·
Träning Hej! Tränar förvänd galopp med min häst, och behöver tips. När jag rider i vänster varv (galopp) och går över i höger varv i förvänd...
Svar
5
· Visningar
1 150
Senast: Nevermind
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 490
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 223
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp