Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Om någon skulle sagt den åt mig. Hade jag tagit väldigt illa upp.
du kan väl gå o få lite motion

Tar jag som väldigt oförskämt. Som att påpeka att någon är fet, du behöver den motionen.
Som att säga till en smal person att "Nä men ta du sista kakan, den kan du behöva"
Folk tar väldigt illa upp när det gäller vikt.
DÄRFÖR tycker JAG att uttalandet är oförskämt.
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Japp, som Chloe83 säger, det finns en i varje stall! Vi hade en liknande när jag precis flyttat till stallet, men sen flytta hon. Men hade en annan riktigt tappad, jämnårig(14) tjej med mig i stallet som snackade skit om ALLA, och kunde inte föreställa sig att det fanns andra hästhanteringssätt än hennes( ryta, slå, rycka m.m..)!:eek: Men sen en dag när hon skulle ta in sin häst i boxen, så var det en annan häst som sträckte ut sin mule för att snusa på hennes häst, och då TOG HON EN PLASTHINK OCH DRÄMDE DEN I HÄSTENS HUVUD!!!!!:eek: Snacka om att den hästens ägare blev arg som satan, och hon höll på i säker en halvtimme på telefon och skällde ut henne!:devil:
Efter det så flyttade hon som slagit hästen till stallägarens andra stall, och skulle flytta tillbaka när de hon bråkat med flyttat.
Så stallägaren höll boxen åt henne(eller så betalade hon, vet inte säkert), och boxen mockades inte ut på ca 2 v, med bajs och allt i(den är bredvid min box).
Efter att hon flyttat så hängde jag mina höpåsar där hennes brukade hänga(fast det var ändå på MIN box) för där jag hade de innan var de i vägen för allt och alla. Några dagar senare så har hon varit i stallet och mockat ur, och även lämnat ett trevligt meddelande på tavlan: Pernilla jag vill inte att du ska hänga dina höpåsar på min box. :confused:
Jag skickade ett artigt mejl och frågade varför de inte kunde hänga där, hon det var ju inte hennes box längre(låtsades att jag inte visste att det fortf. var hennes)? Då svarade hon nåt i stil med att jag kunde hänga dem på min box, och så frågade jag varför eller nåt och då svarade hon ung: NEJ DET ÄR INTE MIN GAMLA BOX!!!!JAG SKA STÅ DÄR SEN IGEN!!!!
Men sen efter ett par övertalningar från min sida så fick jag hänga dem där!

Allt väl, till jag en dag kom till stallet och hon varit där och flyttat dem, skickade ett sms och frågade varför? då ville hon inte att de skulle hänga på hennes box längre sa hon. men VARFÖR? du står ju ändå inte där???:confused:
Sen efter några sms hit och dit så kasta hon utan någon grund ur sig att jag är fals och int går att lita på, FÖR ATT JAG HÖR MED RÖVEN(ursäkta att jag hör dåligt, vad har det med saken att göra??)!!:rofl: Kunde inget annat göra än att börja asgarva!!:bow:

Nu så efter vårt bråk så kommer hon inte komma tillbaka till stallet alls!:p


HOHOHO; gonatt alla underbara bukare!
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Okays, du kanske skulle ha sagt "Du bor ju så nära, du kan väl gå om bilen inte startar?". Men vad katten.
Sparar bensinpengar gör hon också.. Jag har 2km från tåget till stallet, 1km tar väl max 10 minuter att gå. :p

Skumma människor finns det överallt :crazy: Jobbigt när man råkar ut för dem bara.
Flytta och se sen till att stallet blir inspekterat :devil:
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Det som du skriver om är anledningen till att jag inte hyr ut några boxar i mitt stall, man vet aldrig vad man får. Personer som kan verkar trevliga när man träffar dem de första gångerna förvandlas till rabiata klagomurar efter ett tag och kräver både det ena och andra som alls inte står i kontraktet. Jag tycker du gör helt rätt som söker dig därifrån och hoppas verkligen att du anmäler dem, lite jobbigt men tänk på hästarna väl och ve.
Håller tummarna för att du får det bättre (kan väl knappas bli sämre) i det nya stallet.
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Pernilla_: Okej, nu kan jag inte hålla mig ifrån skratt! Herregud, vilka helkorkade personer det finns där ute i den stora hästvärlden! Och inte beter dom sig seriöst heller.

Till TS: Vad bra att allt löste sig med nytt stall! Har själv varit i en liknande situation. Stallchefen tittade knappt ner mot hovarna till exempel, jag och min kompis var tvugna att säga till när en ponny hade tappat en sko och dess hovar var rent utsagt hemska. Och DÅ kunde han minsann slå numret till hovslagaren, väldigt många veckor för sent. Det var bara en liten bagatell jämfört med allt annat menmen :p

Lycka till!

Kram Julia
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

som sagt så försegår det nog i alla stall på ett eller annat vis.
jag är mitt uppe i det nu. skitsnack å påhittade saker. flyttade faktiskt därifrån men tråkigt nog så fortsätter samma person, hon tom skriver på internet om mig....man blir bara så arg å ledsen på att folk orkar hålla på.
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

När du citerar mig och kallar mig oförskämd så får du gärna ta med HELA meningen du citerar. Det blir lite fel annars.


Övriga:
Tack för allt engagemang! :bow: Vi har som sagt flyttat våra hästar. Vi har en bit att åka men bättre möjligheter att träna. Stallet är godkänt och med jättestora boxar och rejäla hagar. Hästarna stortrivs. Vi tycker att det känns bra och försöker se positivt på framtiden. Jag känner också att folk som vill tjafsa göre sig icke besvär, jag är inte mottaglig för sådant längre. Jag är i stallet av det enda skälet att jag vill umgås med våra hästar och njuta av dem. ;)
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Om någon skulle sagt den åt mig. Hade jag tagit väldigt illa upp.


Tar jag som väldigt oförskämt. Som att påpeka att någon är fet, du behöver den motionen.
Som att säga till en smal person att "Nä men ta du sista kakan, den kan du behöva"
Folk tar väldigt illa upp när det gäller vikt.
DÄRFÖR tycker JAG att uttalandet är oförskämt.

Men snälla nå´n hur kan du säga att en sådan mening är oförskämd när det är frågan om 1 km som jag förstår det. Alltså "alla" säger idag att man ska gå 10000 steg per dag och en del påstår ju att det inte räcker ens en gång. 10000 steg är väl ungefär en timmes promenad eller ? 1 km tar inte en timme att gå.

Jag tycker att det är otroligt överdrivet att tycka att en sådan kommentar är oförskämd.
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Till TS jag tycker inte du ska anmäla stallet. det är frågan om dina grannar, du vill kunna fortsätta bo där.

Ta det lugnt åtminstone ett år så att du har fått distans till händelsen. Ha inget med dem att göra.

Jag vet inte varför det blir så här, dessa hästdjur och miljön verkar skapa konflikter och vet man att det skapar konflikter så låt bli att skapa fler genom att anmäla folk och stämma dem och sätta folk i konkurs. SLUTA bråka alla häst-människor helt enkelt.
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Men snälla nå´n hur kan du säga att en sådan mening är oförskämd när det är frågan om 1 km som jag förstår det. Alltså "alla" säger idag att man ska gå 10000 steg per dag och en del påstår ju att det inte räcker ens en gång. 10000 steg är väl ungefär en timmes promenad eller ? 1 km tar inte en timme att gå.

Jag tycker att det är otroligt överdrivet att tycka att en sådan kommentar är oförskämd.

Vem har sagt att alla VILL gå 10000 steg.
Jag tog bara med delen jag tyckte var oförskämd.
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Poisonous, jag maste bara svara dig.
10 000 steg per dag ar ansetts som MINIMUM for en fortsatt god halsa. OM man inte gor ngt annat i excersize vag sa gor atminstone det.
Jag vet inte hur gammal du ar, men nar du blir i den alder dar din halsa borjar att spela en roll, kanske 30 kanske aldre, helt beroende pa hur du tar hand om din kropp IDAG, jag tror du skulle vara tacksam att du gick dessa 10 000 steg per dag nu.

Och det ar jatte enkelt egentligen, skaffa dig en stegmatare, satt den pa dig nar du gar upp och ar kladd och sen lat den sitta dar. Du blir forvanad hur manga steg du egentligen tar pa en dag.

Jag forstar din synpunkt att du kanske ser kommentaren som oforskamd (i tidigare posts), men i detta fallet var det person A som star och vantar pa person B, Person B ar SEN pga bil inte startar. Och det var bara 1 km till stallet. Antingen kunde person B ringa till A och saga hon ar sen, ELLER strunta att bilen inte startar och antingen GA (steg) eller ta sin cykel om hon har en san, SA PERSON B INTE BLEV SEN TILL MOTE MED PERSON A!!!!!
Person A var alltsa den som vantade och hade ratt att vara "sur" irriterad eller dylikt och jag haller med om att hennes kommentar kanske kunde bli tagen som oforskamd, men kom ihag, Person B var SEN till motet. Och det ar lika oforskamt tycker jag..Som en vis gammal gube sa en gang, "Att vara i TID ar att komma 5 minuter forsent....."

Tank pa den meningen och du forstar vad det menar..

Kat, som faktiskt har varit runt jorden ett par ganger....och alltid kom tillbaka till samma stalle, underligt....ha
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Hon kunde absolut ha ringt o sagt att hon blev sen, de säger jag ingenting om.
Men JAG tycker ändå att kommentaren är oförskämd.
 
Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)

Oj! Det där lät ordentligt jobbigt! :eek:
Men jag tror faktiskt att det löste sig på bästa sätt ialla fall. För i ett stall med så knäppa människor så passar inte ni in. Ni hör hemma i ett ordentligt och vettigt stall eftersom ni verkar vara bra hästägare. Komentaren till X var helt rätt, det skulle antagligen gå snabbare att gå när bilen krånglar. Och 1000 m är inte ansträngande! (ifall det skulle vara det har man så dålig kondis att man absolut MÅSTE göra det för att träna). :bump:
Jag önskar er lycka till med att hitta en bra stallplats. Strunta i X och Y, de är inte ert problem längre. (däremot kanske man borde anmäla Y ifall hästarna far så pass illa. Om X också flyttar så kan dom kanske behöva hjälp)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 058
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 128
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp