Ställa in lydnadstävling??

Zoya

Trådstartare
Ni som är insatta i regelverket - kan man ställa in en officiell lydnadstävling, som är utannonserad i SBK:s kalender osv, med två månaders varsel p.g.a att de ansvariga känner att de inte "hinner" med att arrangera den?

Min magkänsla säger att det inte "bara" är att ställa in liksom men vill vet vad som gäller.

Sv: Ställa in lydnadstävling??

Oavsätt så är det ju dålig stil att ställa in :cool:

Ja det tror jag nog att man får. Det kan vara svårt att planera vad man har att göra ett år framåt då tävlingarna som man vill arrangera ska vara inlämnade till SKK/SBK? tror det är runt april året innan. Man måste altså planera vissa tävlingar mer än 1½år innan dom ska genomföras.

Visst då kan man väl tycka att man har tid att planera men som alla vet så är det ibland svårt att få tag i folk som vill jobba o det krävs lite folk för att driva igenom en tävling.

Detta kom upp på ett möte för ett tag sedan på bruks. Där sades det att det var ändrat nu så man behövde inte skicka in papper till SKK angående tävling före 3 månader (?) innan start, om jag inte minns fel.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 117
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 621
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka